آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

واکنش مسکو به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ۶ شرکت روسی



اخبار,اخبار بین الملل,روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، تحریم اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های روسی سازنده «پل کریمه» در واقع تنبیه مردم این منطقه است و یک سناتور روس نیز وعده داد، مسکو ممکن است چند شرکت اروپایی را تحریم کند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های روسی که در ساخت پل کریمه مشارکت داشتند، سیاستی ویرانگر است که در حقیقت علیه ساکنین شبه جزیره کریمه اعمال شده است زاخاروا گفت: «اتحادیه اروپا با این تحریم‌ها کسانی را تشویق کرده که این منطقه را در محاصره انرژی قرار داده‌اند و کسانی را تنبیه نموده که زیرساخت‌های غیرنظامی برای این منطقه ایجاد کرده‌اند. این سیاستی ویرانگر علیه مردم کریمه است.»

 

شورای اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرد که شش شرکت روسی را به فهرست تحریم‌های خود افزوده است. این اقدام در رابطه با عدم به رسمیت شناختن الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه و بندر سواستوپل به ترکیب روسیه است و در اروپا ساخت "پل کریمه"  ادامه اقدامات مخرب روسیه در راستای نقض تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تلقی می‌شود.

 

"ولادیمیر جباروف" نایب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، گفت: «روسیه ممکن است تحریم‌هایی را علیه برخی شرکت‌های اروپایی در واکنش به این مسئله اعمال کند، البته اگر این مسئله از لحاظ اقتصادی پاسخگویی منافع مسکو باشد.»

 

به گفته این سناتور، اتحادیه اروپا با چنین اقدامی سعی کرده تا وجهه خود را حفظ کند. چرا که رهبران اتحادیه اروپا نمی‌توانند بپذیرند که منطقه کریمه برای همیشه به روسیه بازگشته است. آنها فعلاً این را نپذیرفته‌اند و برایشان بسیار سخت است که اقدامی سازنده در این رابطه انجام دهند.

 

جباروف تاکید کرد، این تحریم‌ها به هیچ وجه دورنمای روشنی نداشته و اگر شرکتی در فهرست تحریم‌ها قرار بگیرد، شرکت دیگری بجای آن ظهور خواهد کرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------