آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ خواستار توقف فوری تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از دادستان این کشور خواست تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا «همین حالا» متوقف شود.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از «جف سشنز»، رئیس دادگستری این کشور خواسته تحقیقات کیفری «رابرت مولر»، بازپرس پرونده تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را متوقف کند. 

 

ترامپ بعد از حمله به «مولر» در چند پیام توئیتری نوشت: «وضعیت وحشتناکی است و جف سشنز باید این اتهام‌زنی جعلی را قبل از لکه‌دار شدن بیشتر دامن کشورمان متوقف کند. باب مولر، کاملاً ناسازگار است و ۱۷ "دموکراتِ عصبانی" او که دارند کار پلیدش را انجام می‌دهند، مایه شرم آمریکا هستند.» 

 

نهادهای اطلاعاتی آمریکا دولت روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به نفع «دونالد ترامپ» متهم می‌کنند. مسکو این اتهامات را رد و تأکید کرده است این کشور هرگز در مبارزات انتخاباتی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند.

 

دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به این اتهامات ۳۵ دیپلمات روسیه را از خاک این کشور اخراج و دسترسی به دو مجموعه متعلق به روسیه را هم منع کرده است. 

 

دولت‌های اوباما و ترامپ به همین بهانه چندین دور تحریم هم علیه روسیه و افراد نزدیک به مقام‌های این کشور وضع کرده‌اند.  

 

روز ۱۷ می ۲۰۱۷ (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) «راد روزنشتاین»، معاون دادستان کل آمریکا «رابرت مولر» را به عنوان بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا منصوب کرد. وی وظیفه هدایت تحقیقات اف‌بی‌آی و دادستان‌های وزارت دادگستری درباره این پرونده را به عهده دارد. 

 

انتصاب «مولر» به این سمت بعد از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ «جیمز کومی» مدیر اداره تحقیقات مرکزی آمریکا، «اف بی‌آی» را از سمت خود برکنار کرد. 

 

از آنجا که اخراج «کومی» درست در بحبوحه تحقیقات پلیس فدرال آمریکا پیرامون ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه رخ داد، این موضوع سوالات زیادی را درباره انگیزه‌های ترامپ از این اخراج پیش کشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------