آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سناتورهای آمریکا به ناتو اعلام تعهد کردند



اخبار,اخبار بین الملل,ناتو

در حالی که رئیس جمهور آمریکا چند بار تهدید به قطع همکاری با پیمان آتلانتیک شمالی کرده است، گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در جلسه‌ای خصوصی با اروپایی‌ها، بر پایبندی سنا به ناتو تأکید کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، گروهی از سناتورهای آمریکایی در جلسه ای خصوصی با تعدادی از نمایندگان کشورهای عضو ناتو و اروپایی‌ها، بر پایبندی سنای آمریکا به این پیمان نظامی، تأکید کرده‌اند.

 

این دیدار در حالی صورت گرفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها نسبت به کارآمدی ناتو ابراز تردید کرده، چندین بار تهدید به خارج کردن آمریکا از این پیمان نموده و از اعضای آن خواسته است تا برای جلوگیری از این اتفاق، سهمشان در بودجه نظامی ناتو را افزایش دهند.

 

به گفته سناتور دموکرات «ریچارد دربین»، با اینکه در این مذاکرات خصوصی اصلا نامی از ترامپ به میان نیامده است، ولی همه شرکت کنندگان می دانستند که یکی از دلایل اصلی تشکیل این جلسه، سیاست ها و اظهارات ترامپ در مورد ناتو بوده است.

 

سناتور جمهوری خواه «ریچارد شلبی» هم به آسوشیتدپرس گفته است که هدف ترتیب دهندگان این جلسه انتقال این پیام بوده که سنای ایالات متحده به ناتو پایبند می ماند و از اعضای ناتو نیز می خواهد همین کار را کنند.

 

بنا بر این گزارش، نمایندگانی از 9 کشور در این جلسه حضور داشته اند.

 

سفیر لهستان در آمریکا در این جلسه با قدردانی از اعضای سنا به خاطر اعلام حمایتشان از ناتو، خاطرنشان کرده که این رویکرد سناتورها می تواند به کلی با مواضع ریاست جمهوری متفاوت باشد.

 

بر اساس طرح جدیدی که از سوی تعدادی از سناتورها از جمله جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنا ارائه شده است، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از ناتو نیاز به موافقت دوسوم سناتورها خواهد داشت.

 

این قانون جدید به کمیته حقوقی سنا اجازه خواهد داد هر گونه تلاش از سوی رئیس جمهور و دولتش برای خروج از سامان ناتو را به چالش بکشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------