نیکی هیلی: پیش نویس قعطنامه قدس را وتو خواهیم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,نیکی هیلی

نماینده آمریکا در سازمان ملل در جریان نشست ویژه شورای امنیت با هدف بررسی موضوع قدس تهدید کرد: پیش نویس قعطنامه قدس را وتو خواهیم کرد.

به گزارش مهر، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد امروز و در جریان نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع فلسطین و شهر بیت المقدس در اظهاراتی تهدید کرد: آمریکا هرگز دچار اشتباه دوباره نخواهد شد و به قطعنامه علیه اسرائیل رأی منفی می دهد.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: پیش نویس قعطنامه قدس را وتو خواهیم کرد.

 

وی همچنین در ادامه سخنانش در این نشست ادعا کرد که واشنگتن بر راه حل دو دولتی و ادامه مذاکرات به اصطلاح صلح در خاورمیانه پایبند است.

 

لازم به ذکر است، مصر پیش نویس قطعنامه ای را درباره اقدام یکجانبه ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی تهیه و شنبه هفته جاری آن را میان ۱۵ عضو این شورا توزیع کرد.

 

لذا شورای امنیت سازمان ملل هم اکنون نشستی را در این خصوص برگزار کرده است. در صورت تصویب، قطعنامه مذکور دستور ترامپ درباره قدس لغو خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، ۶ سپتامبر (۱۵ آذر ماه) دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقدامی قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به رسمیت شناخت.

 

مقامات این کشور نیز اعلام کردند که بر اساس بیانیه ترامپ تا ۳ سال آینده سفارت کشور خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهند کرد؛ اظهاراتی که با واکنش های گوناگون و محکوم کننده ای در سراسر جهان همراه شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------