آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ: امروز تحریم‌های بیشتری علیه کره‌شمالی اعلام می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,دونالد ترامپ

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز کشورش در شبه جزیره کره تهدید کرد: تحریم های اساسی بیشتری امروز علیه کره شمالی اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز با انتشار پیامی بار دیگر به تکرار تهدیدهای همیشگی خود علیه کره شمالی پرداخت.

 

رئیس جمهور آمریکا در این باره نوشت: تحریم های اساسی بیشتری امروز چهارشنبه علیه کره شمالی اعلام خواهد شد.

 

وی بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز مکرر کشورش در شبه جزیره کره تهدید کرد: این اوضاع مدیریت خواهد شد.

 

این در حالیست که دقایقی پیش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «شی جین پینگ» همتای چینی خود درباره کره شمالی به ویژه آزمایش اخیر موشک بالستیک در این کشور به رایزنی پرداخته بود.

 

رئیس جمهور آمریکا در جریان این تماس به «شی جین پینگ» گفت که خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره یکی از اهداف خلل ناپذیر کشورش است.

 

ترامپ در ادامه بر لزوم استفاده پکن از تمام اهرم های فشار برای متقاعد ساختن کره شمالی در راستای پایان دادن به برنامه موشکی و خلع سلاح هسته ای این کشور تأکید کرد.

 

لازم به ذکر است، کره شمالی شب گذشته تازه‌ترین آزمایش موشکی خود را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت که این موشک بالستیکِ قاره‌پیما قابلیت نفوذ به همه نقاط آمریکا را دارد.

 

در این راستا، در گزارشی که از تلویزیون رسمی کره شمالی پخش شد، پیونگ یانگ اعلام کرد که ارتفاع پرواز موشک تازه ‌آزمایش‌شده به ۴ هزار و ۴۷۵ کیلومتر رسیده است که بیش از ۱۰ برابرِ ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی است. همچنین بُرد این موشک در ۵۳ دقیقه پرواز، ۹۵۰ کیلومتر اعلام شده است.

 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بعد از نظارت بر آزمایش موشکی اخیر، اعلام کرد: حالا بالاخره به هدف تاریخی تکمیل نیروی هسته‌ای دست یافتیم.

 

در بیانیه‌ای که پیونگ یانگ در همین راستا صادر کرد نیز از کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای مسئول نام برده و هشدار داده شد که تسلیحات راهبردی این کشور تنها برای دفاع از تمامیت ارضی آن در برابر تهدیدها و سیاست های باج‌گیرانه آمریکای امپریالیسم به کار خواهد رفت.

 

درحالی که تازه‌ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ واکنش توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در پی داشت، شورای امنیت سازمان ملل قرار است تا ساعاتی دیگر برای واکنش به این رویداد، نشست فوری تشکیل دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------