مسکو: تمامی تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود در برابر آمریکا اتخاذ می‌کنیم



اخبار,اخبار بین الملل,ماریا زاخارووا

وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در واکنش به یکسری بندهای قانون بودجه نظامی جدید آمریکا اعلام کرد مسکو همه تدابیر را برای تضمین امنیت خود اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه به نوبه خود تدابیر لازم را به منظور تضمین هرچه مطمئن‌تر امنیت خود با تمامی ابزارهای موجود چه در حوزه سیاسی – دیپلماتیک و چه در حوزه نظامی اتخاذ خواهد کرد.

 

این سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد: اقدامات واشنگتن علیه ماریا بوتینا، شهروند روسیه‌ای دستگیر شده در آمریکا به اتهام جاسوسی، غیرقابل قبول است.

 

او خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که واشنگتن در تلاش‌هایش برای پیچیده‌تر کردن وضعیت این شهروند روسی تا جای ممکن می‌خواهد او را مجبور به همکاری با تحقیقات خود کند. ما یک چنین اقداماتی را توسط طرف آمریکایی غیرقابل قبول دانسته و تقاضا می‌کنیم که بوتینا فورا تمامی امدادهای پزشکی لازم را دریافت کرده و پیگرد قضایی علیه او که بر پایه اتهامات بی‌پایه و اساس است، متوقف شود.

 

به گفته زاخارووا دیپلمات‌های روس توانسته‌اند شرایط بازداشت بوتینا را بهبود بخشند اما همچنان او در شرایط نسبتا سختی به سر می‌برد.

 

وی همچنین گفت که روسیه هیچ اقدامی که منجر به بدتر شدن روابطش با یونان شود انجام نداده و مسکو امیدوار است که وضعیت این رابطه بهبود پیدا کند.

 

در همین حال به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه همکاری روسیه و ترکیه علیه هیچ کشور ثالث دیگری نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------