وکیل سابق ترامپ اتهام تخلفات مالی انتخاباتی را پذیرفت



اخبار,اخبار بین الملل

وکیل شخصی و کارچاق‌کن سابق دونالد ترامپ، در دادگاه اتهام تخلفات مالی انتخاباتی را پذیرفت.

به گزارش ایسنا، مایکل کوهن، وکیل شخصی و کارچاق‌کن سابق دونالد ترامپ اعلام کرده است که به دستور "کاندیدایی برای یک سمت فدرال" -که باید دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بوده باشد - و با هدف تاثیر گذاشتن بر انتخابات" آن تخلفات را انجام داده است.

 

تخلفات مالی انتخاباتی وی مربوط به ماجرای پرداخت دو حق‌السکوت ۱۳۰ هزار و ۱۵۰ هزار دلاری به دو زن بوده است که مدعی رابطه جنسی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هستند و می‌خواستند در آستانه انتخابات روایت خود را در رسانه‌ها فاش کنند.

 

به گزارش بی،‌بی،‌سی، مایکل کوهن که در ماه آوریل سال جاری میلادی پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) به محل کار و آپارتمان او در نیویورک یورش برد و همه مدارکش را ضبط کرد به اتهام تخلف بانکی، فرار مالیاتی و نقض احتمالی قوانین انتخاباتی تحت تحقیقات قضایی بوده است.

 

لانی دیویس، وکیل کوهن گفته است که موکلش به وعده‌ای که در روز دوم ماه ژوئیه ۲۰۱۸ مبنی بر اینکه به منافع کشور و خانواده‌اش اولویت بدهد و "حقیقت را درباره دونالد ترامپ بگوید" عمل کرده است.

 

او گفت: "اگر آن وجوه پرداختی برای مایکل کوهن جرم بوده است پس چرا برای دونالد ترامپ جرم نباشد؟"

 

رودی جولیانی، وکیل ترامپ در پرونده ترامپ-روسیه، در واکنش گفته است که اقدامات کوهن بیانگر یک روال "دروغ گویی" و "نادرستی" در ظرف یک مدت طولانی بوده است.

 

دونالد ترامپ و کاخ سفید هنوز به تحول تازه در پرونده مایکل کوهن واکنش نشان نداده‌اند.

 

کوهن روز سه شنبه (۲۱ اوت) در چارچوب توافقی با دادستان‌های فدرال، ارتکاب هشت فقره اتهام را پذیرفت، از جمله اینکه پنج سال به طور کامل مالیاتش را نپرداخته است.

 

پرونده وی در دادگاهی در منتهن نیویورک در جریان است. جلسه دادگاه برای صدور حکم روز ۱۲ دسامبر برگزار خواهد شد.

 

اتهامات مطرح شده علیه وکیل سابق ترامپ می‌تواند حداقل ۶۵ سال حبس در پی داشته باشد اما انتظار می‌رود به خاطر توافق متهم با دادستان‌ها، مجازات به مراتب خفیف‌تری برای وی در نظر گرفته بشود.

 

مایکل کوهن سال‌ها در حلقه نزدیک به دونالد ترامپ بوده و بسیاری معتقدند که درباره موکل سابق خود اطلاعات زیادی دارد. درباره احتمال همکاری او با رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه گمانه‌زنی‌هایی شده است.

 

او خود را به ترامپ وفادار می‌دانست اما اخیرا معلوم شد که حدود دو ماه قبل انتخابات سال ۲۰۱۶، یکی از گفت‌وگوی‌های خود با ترامپ بر سر پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره سابق مجله پلی‌بوی را "مخفیانه" ضبط کرده بود.

 

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بود که نوار آن گفت‌وگو در جریان یورش چند ماه پیش اف‌بی‌آی به محل اقامت و دفتر کار مایکل کوهن، ضبط شده و اکنون در اختیار بازرسان پلیس فدرال است.

 

محتوای مکالمه مربوط به بحث میان ترامپ و وکیلش مایکل کوهن بر سر این بود که چه طور با پرداخت حق‌السکوت بر ماجرای رابطه جنسی میان ترامپ و کارن مک دوگال "سرپوش" گذاشت. ترامپ در واکنش اقدام کوهن را باورنکردنی و غیرقانونی دانسته بود.

 

وزارت دادگستری آمریکا از چند ماه پیش و پس از طرح شدن چندین ادعا درباره پرداخت حق‌السکوت به زنانی که مدعی رابطه جنسی با ترامپ هستند، تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد.

 

در یک مورد دیگر، دونالد ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم‌های پورن - که می‌گوید با ترامپ رابطه جنسی داشته است - از طریق مایکل کوهن حق السکوت پرداخت.

 

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اطلاع از پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به خانم دنیلز را تکذیب می‌کرد، اما سپس اسناد پرداخت آن مبلغ را منتشر کرد؛ ترامپ و وکلای وی تاکید دارند که قوانین انتخاباتی را زیر پا نگذاشته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------