تبانی سیا و عربستان برای حفظ جزئیات محرمانه ۱۱ سپتامبر



اخبار,اخبار بین الملل,حادثه 11 سپتامبر

مجله نیوزویک در گزارشی با اشاره به یک کتاب جدید درباره حادثه ۱۱ سپتامبر اعلام کرد که سازمان سیا و عربستان سعودی برای حفظ جزئیات محرمانه حمله ۱۱ سپتامبر با یگدیگر تبانی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از مجله نیوزویک، به تازگی کتاب جدیدی درباره حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ با عنوان "سگهای نگهبان پارس نمی‌کنند"  منتشر شده است که در آن اظهارات برخی از ماموران پیشین امنیتی و مقامات اسبق درباره پشت پرده حادثه ۱۱ سپتامبر ذکر شده است.

 

علی سوفان، یکی از ماموران ارشد پیشین مقابله با تروریسم اف بی آی اعلام کرد: بسیار وحشتناک است. ما هنوز نمی‌دانیم که چه اتفاقی افتاده است!

 

به نوشته این کتاب، برای سوفان و بسیاری از مقامات امنیت ملی آمریکا سوالات بی جوابی در حادثه ۱۱ سپتامبر وجود دارد. زیرا ۱۱ سپتامبر تمام جهان را تغییر داد. نه تنها باعث جنگ در عراق و افغانستان شد بلکه باعث شکاف در خاورمیانه و رشد جهانی نظامی‌گری و افراطی‌گری شد.

 

مارک روسینی، یکی از اعضای اف‌بی.آی هم با اشاره به رصد تحرکات ربایندگان القاعده‌ای هواپیماهای آمریکایی می‌گوید: من بسیار ناراحت هستم.

 

او یکی از اعضای اف بی ای بود که در گروه سازمان سیا برای حوزه بن لادن حضور داشت. وی اعلام کرده که سازمان سیا به طرز رمز آلودی او را از ارائه اطلاعات به فرماندهانش درباره سرنوشت توطئه چینان القاعده که در سال ۲۰۰۰ و تابستان ۲۰۰۱ در آمریکا حضور داشتند، منع کرده بود.  

 

وی معتقد است: هیچ توجیهی در این باره وجود ندارد.

 

نویسندگان این کتاب جدید درباره ۱۱ سپتامبر تلاش کرده‌اند که با انتشار آن بتوانند بار دیگر توجه همگان را به این حادثه جلب کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------