ترامپ: اوضاع با کره شمالی خوب پیش می‌رود



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه علی‌رغم لغو سفر وزیر خارجه این کشور به پیونگ‌یانگ گفت که تلاش‌های دیپلماتیک کشورش با کره شمالی خوب پیش می‌رود.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه چند روز بعد از لغو سفر وزیر خارجه‌اش به پیونگ‌یانگ مدعی شد که تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا با کره شمالی خوب پیش می‌رود. 

 

به گزارش رویترز، ترامپ در مراسمی در کاخ سفید گفت: «فکر می‌کنم با کره شمالی داریم خوب پیش می‌رویم.»

 

ترامپ شامگاه جمعه گذشته با ادعای اینکه روند خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره به کُندی پیش‌رفته، سفر «مایک پامپئو» به کره‌شمالی را لغو کرد.

 

ترامپ در توئیتر خود نوشت: «از وزیر خارجه مایک پامپئو خواستم که در این زمان به کره شمالی نرود زیرا به نظرم پیشرفت کافی در موضوع خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره انجام نشده است».

 

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا یک روز قبل‌تر (پنجشنبه) اعلام کرده بود هفته آینده برای ادامه مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی،‌برای چهارمین بار به این کشور سفر خواهد کرد. 

 

رسانه‌های کره جنوبی امروز، چهارشنبه گزارش دادند دلیل اصلی لغو سفر پامپئو به پیونگ‌یانگ، اصرار کره شمالی به اعلان رسمی آتش‌بس بین دو کشور بوده است. آمریکایی‌ها، در مقابل اصرار داشته‌اند که پیونگ‌یانگ پیش‌گام شود و با برداشتن گام اول، تسلیحات هسته‌ای خود را کاملاً نابود کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------