اردوغان: زبان قاصر از توصیف رویکرد آمریکا در قبال ترکیه است



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به کاهش شدید ارزش لیر کشورش در برابر دلار در پی اقدامات اخیر آمریکا اعلام کرد: همه متوجه خواهند شد که ترکیه جایگزین‌هایی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مراسمی اعلام کرد: در حال حاضر با فشارهایی در حوزه اقتصاد روبه‌رو هستیم. برای حل این مشکلات تلاش می‌کنیم. به امید خدا این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و همه کس متوجه خواهند شد که ترکیه بدون آلترناتیو نیست.

 

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت: زبان از توصیف رویکرد آمریکا در قبال ترکیه به رغم اینکه واشنگتن شریک استراتژیک ما در چارچوب ائتلاف ناتو است، قاصر است.

 

وی خاطرنشان کرد: طرف‌هایی هستند که در حال حاضر برای تحریم و محاصره ما از طریق اقتصاد تلاش می‌کنند و بالطبع مشکلات زیرساختی در اقتصاد ترکیه وجود دارد و ما درصدد حل آنها هستیم.

 

اردوغان با تاکید بر اینکه به یاری خداوند از این موج عبور خواهیم کرد، گفت: من اطمینان دارم زیرساخت‌های ما توانمند هستند و قدرت عبور را دارند.

 

وی افزود: ترکیه کشوری نیست که روابطش را براساس سود فردی بنا کند بلکه براساس سود مشترک روابطش را شکل می‌دهد. سیاست‌های فراگیر ترکیه برخی را عصبانی کرده و این موضوع آنها را واداشته تا طی پنج سال اخیر دست به فشارهایی بزنند.

 

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: در پی شکست‌شان در کشاندن کشور ما به تنش‌های داخلی از طریق تحریک اقشار جامعه به استفاده از تروریست‌ها روی آوردند و ترکیه توانست از طریق دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون در شمال سوریه نقشه آنها را برآب کند.

 

اردوغان تاکید کرد: دولت تدابیر لازم را چه در زمینه اداره اقتصاد یا نهادهای دیگر لحاظ کرده و غیرممکن است با تهدیدات عقب‌نشینی کنیم و بترسیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------