ترامپ: از هر کسی دیگر در جهان صبورترم!/ جف سشنز تا زمان انتخابات میان دوره‌ای سرکارش باقی می‌ماند



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی با بلومبرگ اعلام کرد فعلا صبر می‌کند تا رهبر کره شمالی در زمینه چشم‌پوشی از تسلیحات هسته‌ای این کشور اقدامات مقتضی را اتخاذ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه بلومبرگ اعلام کرد: «من از هر کس دیگر در این جهان صبورتر هستم و مردم این را درباره من نمی‌دانند!» ترامپ افزود رابطه من با رهبر کره شمالی همچنان حسنه است.

 

وی افزود قبل از دیدارش با کیم جونگ اون در سنگاپور، کره شمالی چندین آمریکایی را که بازداشت کرده بود آزاد کرد و همچنان از انجام آزمایش‌های سلاح هسته‌ای یا موشک‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای خودداری می‌ورزد.

 

ترامپ مدعی شد: «هیچ موشکی آزمایش نشده است، هیچ راکتی آزمایش نشده است. گروگان‌های ما بازگردانده شدند و هیچ آزمایش هسته‌ای صورت نگرفته است و همه این‌ها تحولات نسبتا خوبی به شمار می‌روند».

 

این در حالی است که هفته گذشته ترامپ برنامه سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را به کره شمالی لغو و روز چهارشنبه چین را به تضعیف تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار بر پیونگ یانگ متهم کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا  در این مصاحبه افزود: «من روابط خوبی با کیم جونگ اون داشته ام، ولی نمی‌گویم تغییری در این روابط ایجاد نخواهد شد. این وضع می‌تواند تغییر کند. اوضاع ممکن است تغییر کند».

 

جف سشنز تا زمان انتخابات میان دوره‌ای سرکارش باقی می‌ماند

ترامپ ادامه داد: جف سشنز، ‌دادستان کل دولتش که بارها از سوی ترامپ به دلیل کنار کشیدن از پرونده تحقیقات ارتباط ترامپ – روسیه مورد انتقاد قرار گرفته تا زمان انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر در سر کارش خواهد بود.

 

با این حال ترامپ از گفتن اینکه آیا بعد از این تاریخ سشنز را در این سمت حفظ می‌کند، خودداری کرد.

 

ترامپ همچنین در صحبت‌هایی در یک تجمع در ایالت ایندیانا گفت: مقامات وزارت دادگستری و اف‌.‌بی.‌آی با غرض ورزی علیه جمهوری‌خواهان عمل می‌کنند و مردم از این بابت عصبانی هستند.

 

ترامپ گفت: وزارت دادگستری و پلیس اف‌.‌بی.‌آی کشور ما در داخل خود برخوردار از انسان‌های فوق‌العاده هستند اما وزارت دادگستری و اف‌.‌بی.‌آی باید شروع به عمل به وظیفه خود کرده و همین الان این کار را به صورتی درست انجام دهند.

 

او اضافه کرد: من می‌خواهم از این قضیه بیرون بمانم اما در مقطعی اگر که این موضوع به درستی حل نشود من وارد عمل خواهم شد و اگر مجبور شوم به قضیه ورود می‌کنم.

 

ترامپ در مصاحبه با بلومبرگ نیز در پاسخ به اینکه آیا در صورت صدور احضاریه از سوی رابرت مولر (بازرس تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) برای او به منظور رفتن به بازجویی به آن عمل خواهد کرد، گفت: خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------