لاوروف: روسیه شواهد محکمی درباره حملات شیمیایی تحریک‌آمیز در سوریه به سازمان ملل داده است



اخبار,اخبار بین الملل,لاوروف

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش شواهد محکمی درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه با اهداف تحریک آمیز را به سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی ارائه کرده است.

به گزارش تسنیم، لاوروف روز جمعه اعلام کرد که ترجیح می دهد به جای صحبت در مورد خطرات استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، به خطرات اقدامات تحریک آمیزی اشاره کند که با استفاده از سلاح های شیمیایی، قصد محکوم کردن دولت سوریه را دارند.

 

لاوروف گفت بدون هیچ شکی چنین اقدامات تحریک آمیزی در سوریه در جریان است، و مسکو "شواهد متقنی" را که از منابع مختلف به دست آورده است، به سازمان ملل متحد و به لاهه که میزبان مقر سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی است، ارائه کرده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه سپس از سازمان های جهانی خواست تا به مسئولیت خود در قبال افشای چنین اقدامات تحریک آمیزی که با سوء استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه صورت می گیرند، عمل کنند.

 

وی سپس به اوضاع ادلب در شمال سوریه و مذاکرات در حال جریان برای ایجاد گذرگاه های انسانی اشاره کرد و افزود که دولت سوریه کاملا این حق را خواهد داشت تا تروریست های مستقر در این منطقه تحت کنترل مخالفان را بیرون براند.

 

لاوروف بار دیگر تاکید کرد که در منطقه کاهش تنش در ادلب، بایستی میان مخالفان مسلح دولت که آماده گفتگو با دمشق هستند و گروه های تروریستی همچون جبهه النصره تمایز قائل شد.

 

وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد که عناصر موسوم به کلاه سفیدها در حال آماده شدن برای به مرحله اجرا گذاشتن حمله شیمیایی در ادلب سوریه هستند.

 

وزارت دفاع روسیه چند روز پیش نیز هشدار داده بود که آمریکا، انگلیس و فرانسه خود را برای انجام حملاتی جدید ضد سوریه به بهانه استفاده نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی، آماده می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------