آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

درجستجوی هواپیمای‌ام.اچ370 یک معمای‌ذیگر حل شد



اخبار,اخبار بین الملل,هواپیمای‌ام.اچ370

تلاشها برای پیدا کردن هواپیمای مفقود شده مالزیایی با شماره پرواز ام.اچ370 که به یک معمای عرصه هوانوردی تبدیل شده، منجر به پیدا شدن نخستین زیردریایی استرالیا پس از یک قرن شد.

به گزارش ایرنا، زیردریایی کلاس E با عنوان HMAS AE1 که برای نیروی دریایی استرالیا ساخته شده بود در روز 14 سپتامبر 1914 در جنگ جهانی اول، نزدیکی جزایر «دوک آف یورک» ناپدید شده بود.

 

این زیردریایی که حامل 35 خدمه از کشورهای انگلستان، نیوزیلند و استرالیا بود، نخستین زیردریایی متحدین محسوب می شود که در جنگ جهانی اول از بین رفته بود.

 

به گزارش اسکای نیوز «ماریس پاین» وزیر دفاع استرالیا در خصوص این اکتشاف که توسط کشتی 'فوگرو اکوآتور' انجام شده است،بیان کرد: پس از 103 سال، قدیمی ترین معمای نیروی دریایی استرالیا حل شد.

 

«فوگرو آکوآتور» یک کشتی استرالیایی است که در جستجو و یافتن هواپیمای مفقود شده پرواز ام.اچ370 خطوط هوایی مالزی در آبهای اقیانوس آرام است.

 

این پرواز در ماه مارس سال 2014 با 239 سرنشین پس از عزیمت از کوالالامپور به سوی پکن ناپدید شد و اکنون با گذشت چهار سال از سرنوشت آن همچنان خبری در دست نیست.

 

وزیر دفاع استرالیا که یافتن این زیردریایی را یکی از مهمترین کشفیات تاریخ نیروی دریایی استرالیا می داند، اظهار امیدواری کرد که این موضوع بتواند به محققان دریافتن دلیل غرق شدن این زیردریایی کمک کند.

 

ساخت این زیردریایی در فوریه سال 1911 آغاز و در فوریه سال 1914 از طریق بندر «پورتزموث» انگلستان به طرف آبهای استرالیا حرکت کرد که در ماه مه وارد آبهای این کشور شد.

 

وزن این زیردریایی 760 تن، طول آن 55 متر، پنهای آن حدود هفت متر و سرعت آن در سطح دریا 28 کیلومتر بر ساعت و در زیر دریا حدود 18 کیلومتری در ساعت بود.

 

اگرچه زیردریایی ها در جنگ جهانی اول نقش مهمی ایفا کردند، اما استفاده از این غول های دریایی به حدود یک قرن پیش تر از آن باز می گردد و نخستین زیردریایی به نام لاک پشت “Turtle” در دهه 1970 در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------