آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

توضیح دولت ترامپ درباره قطع «کمک‌های خارجی» به حامیان قدس



اخبار,اخبار بین الملل,دولت ترامپ

دولت آمریکا اعلام کرد که تاکنون هیچ تصمیمی درباره قطع کمک‌های خارجی به کشورهایی، که علیه واشنگتن در مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس رای دادند، اتخاذ نکرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از «آسوشیتدپرس»، مجمع عمومی سازمان ملل، شب گذشته با اکثریت چشمگیر علیه تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس رای داد. به‌موجب آن هرگونه اقدام برای تغییر بافت شهر قدس باطل است.

 

بر اساس این گزارش، 128 کشور رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند.

 

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، پیش از اعلام تصمیم نهایی مجمع عمومی سازمان ملل، در سخنانی هشدار داد که تصمیم مجمع عمومی «روی نگاهی که آمریکایی‌ها به سازمان ملل دارند تاثیر خواهد گذاشت، همین طور روی نگاهی که به کشورهایی داریم که به ما بی‌احترامی می‌کنند.»

 

ترامپ هم قبل از رای‌گیری در سازمان ملل تهدید کرده بود که اگر کشورها به این قطعنامه رای مثبت بدهند، آمریکا کمک‌های مالی خود به آنها را قطع می‌کند.

 

در همین راستا، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تیم سیاست خارجی در دولت ترامپ «به وی اختیاراتی برای بررسی چندین گزینه» در آینده درخصوص روابط با کشورهای مخالف تصمیم واشنگتن درخصوص قدس، داده است. ولی هیچ تصمیمی در این‌باره تاکنون اتخاذ نشده است.

 

نائورت افزود، رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل «تنها عنصری نیست» که واشنگتن با آن روابطش با کشورهای خارجی را تعریف کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------