«جیمز متیس» شایعات خروج از دولت ترامپ را تکذیب کرد



اخبار,اخبار بین الملل,جیمز متیس

وزیر دفاع آمریکا با متهم کردن رسانه‌ها به انتشار اخبار ساختگی درباره احتمال خروج او از دولت این کشور، گفت نباید چنین گزارش‌هایی را جدی گرفت.

به گزارش فارس، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه شایعات منتشر شده درباره احتمال اخراج یا استعفایش را رد و رسانه‌ها را به شایعه‌پردازی و انتشار اخبار جعلی متهم کرد.

 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» این هفته به نقل از منابعی در کاخ سفید با بیان اینکه متیس با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اختلاف نظر جدی دارد، مدعی شد که وی به زودی از سمتش برکنار می‌شود و جست‌وجو برای یافتن جایگزین او همین حالا هم در جریان است. «باب وودوارد» روزنامه‌نگار معروف تحقیقی آمریکایی هم در کتابش در مورد کاخ سفید که هفته گذشته منتشر شد، نوشته که متیس ترامپ را غیرقابل اتکا می‌داند و از اجرای دستورات او شانه خالی می‌کند.

 

به نوشته «الیزابت مک لافلین» خبرنگار شبکه «ای. بی. سی»، متیس در پاسخ به این سوال که آیا این گزارش‌ها معتبرند، به خبرنگاران گفت: «نه، این‌ها را به هیچ وجه جدی نمی‌گیرم. این هم مثل همه موارد مشابه قبلی است. یک نفر یک تیتر سر هم می‌کند و بعد هم با چند فرد حراف صحبت می‌کنند و چند چیز دیگر هم به آن می‌چسبانند و شایعات را هم به آن اضافه می‌کنند.»

 

وی افزود: «بعد یک نفر دیگر هم آن طرف همین چیزها را می‌نویسد. اینطور می‌شود که یک گزارش سر هم می‌شود. ولی این هم مثل قبلی‌ها فراموش می‌شود. این چندمین باری است که چنین چیزهایی می‌شنویم. این هم زود فراموش می‌شود. بعد هم کسانی که این شایعات را شروع کردند، باز هم اجازه خواهند داشت شایعات تازه‌ای بنویسند. اوضاع اینطور است دیگر. خیلی جدی‌اش نگیرید.»

 

متیس در کابینه پر تغییر و تحول دونالد ترامپ از معدود مقام‌های ارشدی است که هنوز در سمتش باقی مانده است. با این وجود هر چند وقت یک بار گزارشی درباره احتمال خروج قریب الوقوع او از دولت آمریکا به دلیل اختلاف نظر با ترامپ منتشر می‌شود. رسانه‌های آمریکایی متیس را همراه با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا «تیم آدم بزرگ‌ها» در دولت لقب داده بودند. با اخراج تیلرسون و مک مستر در ماه‌های گذشته، متیس تنها عضو این حلقه است که هنوز در دولت آمریکا باقی مانده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------