آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

رسانه های عربی: داعش در لیبی در حال قدرت گرفتن است



اخبار,اخبار بین الملل,داعش

تارنمای «لیبیا الان» روز چهار شنبه نوشت، داعش زمانی که «سرت» را غارت کرد منابع مالی فراوانی به دست آورد که با استفاده از آن می تواند مناطق مختلف لیبی و از جمله مناطق نفتخیز را هدف قرار دهد.

به گزارش ایرنا، تارنمای لیبیا الان نوشت: داعش طی چند هفته گذشته به ساختمان شرکت ملی نفت لیبی در طرابلس حمله کرد و جدا از این موفق شده است جای پایی میان قاچاقچیان انسان پیدا کند.

 

این تارنما در ادامه به نقل از روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال » نوشت، یک مقام امنیتی غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت، داعش مقادیر زیادی پول و اموال دیگر از سرت غارت کرد و اکنون با استفاده از این اموال و منابع ملی، عناصر جدیدی را به خدمت می گیرد و علاوه بر این با فعالیت در کار قاچاق انسان نیز، درآمد خوبی کسب می کند.

 

«ولفگانگ بوزتای » تحلیلگر نظامی و وابسته نظامی پیشین اتریش در لیبی نیز در این خصوص گفت، داعش با حملات اخیرش به مناطق مختلف در لیبی به ویژه به اماکن حیاتی و حساس در پایتخت این کشور سعی می کند مانع تشکیل حکومت قدرتمند مرکزی شود.

 

گفته می شود داعش بین 400 تا 750عنصر خطرناک در لیبی دارد و با استفاده از هرج و مرج موجود در این کشور در حال گسترش فعالیتهایش است.

 

لیبی از زمان سرنگونی سرهنگ «معمر قذافی» در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی روبه رو است. اکنون دو دولت شامل وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------