حزب دمکرات عراق: نامزدی صالح برای ریاست جمهوری نهایی نیست



اخبار,اخبار بین الملل,حزب دمکرات عراق

یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق چهارشنبه شب، اعلام کرد که نامزدی برهم صالح کاندیدای حزب اتحاد میهنی برای پست ریاست جمهوری نهایی نشده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «المعلومه عراق» گزارش داد، محمد امین با بیان این که مذاکرات همچنان میان احزاب کرد درباره معرفی نامزد ریاست جمهوری همچنان جریان دارد، تاکید کرد: صالح شخصیتی محترم است، اما مذاکرات همچنان برای انتخاب نامزد نهایی ادامه دارد.

 

حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق روز سه شنبه صالح را به عنوان تنها نامزد این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری معرفی کرد. 

 

پیش از آن منابع عراقی گزارش دادند که رهبری حزب دمکرات کردستان عراق به حزب اتحادیه میهنی اطلاع داده است که احتمالا ' فاضل میرانی' از اعضای دفتر سیاسی حزب دموکرات این حزب را به عنوان رقیب صالح معرفی می کند.

 

«عمر البرزنجی» سفیر عراق در واتیکان نیز روز چهارشنبه مدارک خود را برای نامزدی پست ریاست جمهوری به پارلمان این کشور تقدیم کرد و به عنوان نامزد مستقل خود را نامزد کرد.

 

براساس یک عرف سیاسی نانوشته بین احزاب حاکم در عراق، پست ریاست جمهوری در طول 15 سال گذشته پس از سقوط رژیم صدام، سهم حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق بوده است.

 

تاکنون جلال طالبانی (دو دوره) و فواد معصوم (یک دوره) پست ریاست جمهوری عراق را در اختیار داشتند و برهم صالح سومین شخصیت سیاسی است که از طرف حزب اتحادیه میهنی نامزد این پست در عراق می شود.

 

پارلمان عراق روز یکشنبه گذشته از گشوده شدن باب ثبت نام برای نمایندگان مجلس برای نامزدی پست ریاست جمهوری خبر داده بود.

 

محمد الحلبوسی رئیس جوان مجلس جدید عراق اعلام کرد، نامزدی برای پست ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اینترنتی پارلمان صورت خواهد گرفت.

 

براساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهوری می بایست، حداکثر تا 30 روز پس از نخستین جلسه مجلس تعیین شود.

 

نامزدهای احراز پست ریاست جمهوری در عراق در صورت کسب رای یک سوم مجموع نمایندگان مجلس می توانند این پست را کسب کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------