واکنش روسیه و چین به تحریم‌های جدید آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,روسیه و چین

در پی اعلام تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا علیه چین و روسیه ، پکن و مسکو به این اقدام واکنش نشان داده و آن را شدیدا محکوم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا به واشنگتن هشدار داد این گونه بازی کردن با آتش یک اقدام احمقانه و خطرناک است.

 

ریابکوف در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه روسیه انتشار یافت، گفت: ما به عاملان این ماشین تحریم‌ها در واشنگتن توصیه می‌کنیم دستکم به صورت ظاهری تاریخ ما را خوانده و دست از این گونه اقدامات بیهوده بردارند.

 

وی افزود: آنچه که برای آنها خوب است این است که مفهوم ثبات جهانی را که با این دست تشدید تنش‌های غیرمحتاطانه در روابط آمریکا و روسیه متزلزل می‌شوند به خاطر داشته باشند. بازی کردن با آتش احمقانه است زیرا می‌تواند خطرناک شود.

 

این دیپلمات روسی گفت: هر دور جدید از تحریم‌ها علیه مسکو ثابت می‌کند که دور قبلی تحریم‌ها غیرموثر بودند.

 

وی افزود: لیست سیاه‌های متعددی که آمریکا ارائه می‌کند هر چه بیشتر با یکدیگر همپوشانی پیدا می‌کنند. این مسخره اما درست است. ما حتی می‌توانیم ببینیم که چه هیجانی سیاستمداران آمریکا را فرا می‌گیرد در حالی که آنها زندانی اعتقاداتشان به این استثناگرایی بوده و امید دارند که می‌توانند تنها با افزایش کمی از فشار،  شرایطشان را به روسیه تحمیل کنند. هیچ کس نخواهد توانست این کار را انجام دهد.

 

در همین راستا وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد که قویا از آمریکا می‌خواهد که این تحریم‌ها علیه ارتش چین را بردارد در غیر این صورت عواقب آن را بپذیرد.

 

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود در پکن اظهار کرد که پکن با این تحریم‌ها مخالف است.

 

وی گفت: اقدامات طرف آمریکایی نقض اصول اولیه روابط بین‌المللی است. اقدامات طرف آمریکایی روابط میان نیروهای مسلح چین و آمریکا را تضعیف می‌کند.

 

این سخنگو تاکید کرد: همکاری میان روسیه و چین از جمله در حوزه‌های دفاعی نقض قوانین بین‌المللی و علیه کشور ثالثی نیست. پکن به ارتقای روابط با مسکو به رغم تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد.

 

آمریکا اعلام کرد که ارتش چین تحریم‌هایی که واشنگتن علیه روسیه در ارتباط با ادعای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اعلام کرد، نقض کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------