آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

ترامپ، چین را به مداخله در انتخابات کنگره آمریکا متهم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و شی جینپینگ

دونالد ترامپ همتای چینی خود را کسی که 'احتمالا دیگر دوستش نیست' توصیف کرد. این چند ساعت بعد از وارد کردن اتهاماتی به پکن مبنی بر مداخله‌ چین در انتخابات کنگره آمریکا در ماه نوامبر مطرح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری در نیویورک در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین شاید دیگر دوستم نیست اما تصور می‌کنم به من احترام می‌گذارد.

 

وی اعتراف کرد که ممکن است دوستی وی با همتای چینی‌اش به پایان رسیده باشد.

 

ترامپ بارها از زمان بر سر کار آمدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا از دوستی‌اش با شی تعریف کرده و از رهبر چین به عنوان نقشش در اعمال فشار علیه کره شمالی تمجید کرده است اما وی در این کنفرانس خبری گفت: ممکن است دیگر او دوست من نباشد اما من فکر می‌کنم که او احتمالا به من احترام می‌گذارد.

 

وی با اتهام زنی علیه پکن پیشتر گفته بود: چین نمی‌خواهد حزب جمهوری خواه به خاطر مواضع او درباره‌ تجارت بر سر کار بماند.

 

ترامپ در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد، چین تلاش می‌کند که در انتخابات پیش روی ۲۰۱۸ ما که قرار است در ششم ماه نوامبر برگزار شود دخالت کند. اقدامات چین علیه دولت من است.

 

وی ادامه داد: آنها نمی‌خواهند من یا ما پیروز شویم زیرا من اولین رئیس جمهوری هستم که چین را در حوزه تجارت به چالش کشیدم.

 

ترامپ افزود: شواهد روشنی در راستای اظهارات من وجود دارند.

 

وی گفت: من شواهدی دارم این شواهد اعلام خواهد شد اما اکنون نمی‌توانم درباره آن چیزی بگویم.

 

ترامپ که برای اولین بار ریاست جلسه شورای امنیت را بر عهده داشت در اظهارات خود هیچ گونه اشاره‌ای به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نکرد و در مقابل پس از بیان اتهامات علیه چین هیچ گونه شواهدی برای اثبات این ادعا مطرح نکرد.

 

در مقابل وانگ‌ یی، وزیر خارجه چین در این جلسه در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکرده و نخواهیم کرد ما اتهامات بی‌پایه و اساس علیه چین را رد می‌کنیم.

 

این در حالی است که یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که فعالیت‌های چین به سطح غیرقابل قبولی رسیده‌اند.

 

این مقام آمریکایی افزود : نفوذ در سیستم سیاسی ما به کشاورزان در مناطق و ایالت‌ها که به رئیس جمهوری رای خواهند داد لطمه وارد می‌کند.

 

در ماه‌های اخیر روابط چین و آمریکا به دلیل جنگ تجاری افزایش مخدوش شده است. یک مقام ارشد دولت ترامپ اعلام کرد، چین از ابزار اطلاعاتی، نظامی، تجاری، اقتصادی و سیاسی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی آمریکا استفاده کرده و به دنبال گسترش منافع دولت چین و حزب کمونیست این کشور است.

 

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در روزهای آینده در یک سخنرانی جزئیات بیشتری درباره اتهامات مطرح شده علیه چین را بازگو کند.

 

این مقام آمریکایی اعلام کرد: دولت آمریکا به دنبال افشای اطلاعات بیشتر در این زمینه است. همچنین ترامپ در یک کنفرانس خبری شی جین پینگ را رئیس جمهور چین را به عنوان دوست خود معرفی کرد و سپس در پاسخ به سوالی مبنی بر اتهامات مطرح شده درباره‌ دخالت احتمالی پکن در روند انتخابات پیش روی کنگره گفت: شاید دیگر او دوست من نباشد. من در این باره صادق خواهم بود.

 

وی درباره‌ اعمال تعرفه‌های جدید علیه چین گفت: ما باید این روند را منصفانه تنظیم می‌کردیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------