اتباع روس از هلند اخراج شدند



اخبار,اخبار بین الملل,اخراج اتباع روس از هلند

وزیر دفاع هلند ادعای حمله سایبری اتباع نظامی روسیه به سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را تشریح کرد.

به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، دستگاه‌های امنیتی هلند امروز پنجشنبه ۴ شهروند روس را به ظن دست داشتن در توطئه‌ای برای حمله سایبری به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، از خاک این کشور اخراج کردند.

 

مقامات هلندی سازمان اطلاعات نظام‌ روسیه را متهم کرده‌اند که در ماه آوریل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را هدف حمله سایبری قرار داده است.

 

مقامات هلند گفته‌اند که ماموران امنیتی روسیه در ماه آوریل و در اقدامی ناموفق تلاش کردند سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را هک کنند.

 

«آنک ویلولد» وزیر دفاع هلند نیز امروز با بیان این مطلب در جریان کنفرانسی مطبوعاتی وزارت دفاع که در شهر لاهه برگزار شد، از دولت روسیه خواست فعالیت‌های سایبری‌ اش در راستای ایجاد اخلال در دموکراسی‌های غربی را متوقف کند!

 

وی در ادامه این ادعا را دلیلی برای اخراج اتباع مذکور روسیه دانست.

 

این در حالی است که امروز و در اقدامی هماهنگ، هلند، انگلیس، کانادا و آمریکا ادعای مشابهی را علیه مسکو مطرح کردند؛ ادعایی که قویاً توسط روسیه رد شده است.

 

به دنبال انتشار رسمی این خبر از سوی رسانه‌ها و صدور بیانیه ای از سوی وزارت خارجه هلند در این زمینه، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز در بیانیه های جداگانه ای از ادعای آمستردام علیه مسکو حمایت کردند!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------