ترور مشاور امنیتی سرکرده النصره در ادلب



اخبار,اخبار بین الملل,ترور مشاور امنیتی سرکرده النصره

گروه‌های ناشناسی مشاور امنیتی رهبر هیات تحریر الشام و نیز فرمانده نظامی این هیات را در استان ادلب از پای درآوردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در شمال سوریه با سرعت گرفتن ترور فرماندهانش وارد موقعیت امنیتی سختی شد.

 

این هیئت به رهبری ابو محمد الجولانی در دو روز گذشته ضربات کوبنده‌ای را دریافت کرد از جمله اینکه ابو یوسف الجزراوی، مشاور امنیتی الجولانی و محمد ابو اسلام، فرمانده نظامی این هیئت به دست گروه‌هایی ناشناس در استان ادلب کشته شدند و به نظر می‌رسد این ترورها در چهارچوب سیاستی انجام می‌شود که از یک ترور به ترور دیگر و پایان دادن به پرونده پیچیده ادلب حرکت می‌کند.

 

الجزراوی یکی از رهبران مهاجرت کرده هیئت تحریر الشام و سعودی الاصل است که پیش از این به عنوان مشاور امنیتی الجولانی در حلقه محدود اطراف او فعالیت داشت.

 

ناجی مصطفی، سخنگوی جبهه آزادی‌بخش ملی که ائتلافی از شورشیان سوری مورد حمایت آنکارا است، در گفت‌وگویی ویژه با القدس العربی در راستای تکمیل  یکی از مراحل توافقنامه اولیه سوچی در خصوص پرونده ادلب و پیچیده‌تر شدن دیگر مراحل تاکید کرد: عملیات خروج سلاح‌های سنگین از منطقه خالی از سلاح ادلب پایان یافت.

 

مصطفی گفت: پس از آنکه آغاز عملیات خروج سلاح‌های سنگین پایگاه‌های پشتیبانی را اعلام کردیم، اکنون از اتمام این عملیات و انجام کامل عملیات ارجاع این سلاح‌ها خبر می‌دهیم.

 

سخنگوی جبهه آزادی‌بخش ملی فاش کرد: خودروهای گشتی ترکیه در منطقه رفت‌وآمد دارند.

 

وی تاکید کرد: ما مساله خودروهای گشتی روسیه را قاطعانه رد کرده‌ایم.

 

همزمان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی که در مسکو داشت از شرکای ترکیه‌ای که نقش اساسی در اجرای توافقنامه سوچی درباره ادلب سوریه ایفا کردند، تقدیر کرد.

 

لاوروف تاکید کرد: این عملیات به شکلی پیوسته و به اندازه کافی پیشرفت می‌کند.

 

رامی عبد الرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز گفت: روز گذشته هیچ‌گونه سلاح سنگینی در کل منطقه عاری از سلاح دیده نشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------