سی‌ان‌ان: آنکارا تکه تکه شدن خاشقچی را تایید کرد/ سناتور آمریکایی: بن سلمان دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است



اخبار,اخبار بین الملل,جمال خاشقچی

یک مقام ترکیه‌ای به شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گفته که جسد «جمال خاشقچی» در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول تکه تکه شده است.

به گزارش فارس، یک مقام ترکیه‌ای سه‌شنبه شب به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته که جسد جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود پس از قتل او در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، تکه تکه شد.

 

روزنامه نیویورک‌تایمز روز یکشنبه هفته گذشته به نقل از منابع آگاه نوشته بود که «جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی کشته و تکه تکه شده است.»

 

بازرسان ترکیه‌ای ویژه پرونده خاشقچی که اخیرا عملیات تفتیش ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را آغاز کردند، دیشب شواهدی از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی کشف کرده بودند.

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته که عربستان سعودی در حال ایجاد زمینه‌های لازم برای قبول مسئولیت قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است؛ سعودی‌ها می‌خواهند مرگ وی را نتیجه «اشتباهات صورت‌گرفته در حین بازجویی» اعلام کنند.

 

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولی‌عهد عربستان سعودی، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود اوایل ماه جاری میلادی مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر خارج نشد.

 

سناتور آمریکایی: بن سلمان دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است

سناتور «لیندسی گراهام» امروز سه شنبه و در جریان مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز درباره ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مشهور سعودی و منتقد ریاض در استانبول اعلام کرد که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع  عربستان موجب قتل خاشقجی شده و با این اقدام خود بدنامی را برای کشورش به همراه آورده است.

 

این سناتور جمهوریخواه در این خصوص اعلام کرد: محمد بن سلمان باید برود؛ تا زمانی که وی در این کشور در اریکه قدرت قرار دارد، نمی‌ توانم با آن ها کاری داشته باشم.

 

وی ادامه داد: در عربستان هیچ اتفاقی نمی افتد مگر بن‌ سلمان از آن با خبر باشد. او در مسیر بدی گام برمی‌ دارد. من تا زمانی که او را خارج از حوزه روابط آمریکا و عربستان نبینم، نمی‌ توانم با سعودی‌ ها کاری داشته باشم.

 

گراهام اضافه کرد: من همیشه در کنگره،  بزرگترین مدافع عربستان سعودی بودم ولی اکنون احساس می‌ کنم که از من سوء استفاده شده است.

 

این درحالیست که دیروز «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا در تلاش برای تبرئه ریاض از اتهام قتل گفته بود که احتمالاً قتل خاشقچی، کار «عوامل خودسر» درون کنسولگری عربستان بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------