آمریکا شرکت «مالی آفاق دبی» را تحریم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,وزارت خزانه داری آمریکا

خزانه داری آمریکا شرکت مالی آفاق دبی که در عراق فعالیت دارد را به دلیل حمایت از داعش در فهرست تحریم های اوفک قرار داد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز چهارشنبه خزانه داری آمریکا آمده است که این شرکت برای گروه تروریستی داعش خدمات پولی انجام می داده است.

 

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، قراردادن این شرکت در لیست تحریم را در راستای اقدام وزارت دفاع این کشور در 11 اکتبر علیه گروه تسهیل کننده خدمات مالی داعش توصیف کرد.

 

این بیانیه می افزاید خدمات پولی تجاری بخشی از شبکه مالی داعش است که مجموعه های دیگر خدمات پولی تجاری همچون حواله و تسهیل خدمات مالی در خاورمیانه را شامل می شود.

 

بر این اساس، اوفک شرکت آفاق دبی را به دلیل کمک، حمایت مالی یا ارائه خدمات مالی، فنی یا دیگر خدمات به داعش تحت دستور اجرایی 13224 مبارزه با سازمان های تروریستی قرار داده است.

 

خزانه داری آمریکا در عین حال تصریح کرده است، این شرکت در عراق مستقر است و در امارات متحده عربی شعبه ای ندارد.

 

سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا هم در این باره اظهار کرده است: خدمات پولی تجاری مستقر در عراق، بخشی از شبکه پیچیده خدمات پولی تجاری داعش به نام حواله ها و تسهیل تامین مالی تروریسم در سراسر خاورمیانه است.

 

وی ادامه داد: این شبکه را در هماهنگی با وزارت دفاع به عنوان بخشی از اقدامات فعلی آنها در از بین بردن توانایی داعش برای پولشویی و جابجایی پول های غیرقانونی هدف قرار داده ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------