آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

مایک پنس: تصمیم تحریم عربستان سعودی با ترامپ است



اخبار,اخبار بین الملل,مایک پنس

معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: پس از اینکه همه واقعیات درباره «خاشقجی» روشن‌شد، ترامپ تصمیم می‌گیرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: جینا هاسپل رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» برای بررسی شواهد ترکیه در ارتباط با قتل منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در استانبول به سر می برد.

 

معاون رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفت: مدیر سازمان سیا هم اکنون به این منظور در ترکیه است.

 

وی در ادامه افزود: پس از اینکه تمامی واقعیات درباره ا ین مسأله را در اختیار داشته باشیم، ترامپ در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ می کند.

 

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در تاریخ دوم اکتبر بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. هر چند از همان ابتدا گزارش هایی در مورد شکنجه، قتل و مُثله شدن جسد وی در رسانه ها منتشر می شد اما ریاض مدعی بود که خاشقجی از کنسولگری خارج شده است. سرانجام در نتیجه فشارهای بین المللی عربستان روز شنبه ۲۸ شهریور (۲۰ اکتبر) به قتل خاشقجی اعتراف کرد.

 

در همین رابطه امروز سه شنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از عربستان خواست تا افراد بازداشت شده در خصوص قتل خاشقجی برای محاکمه به آنکارا تحویل داده شوند.

 

وی به بازداشت ۱۸ نفر در عربستان اشاره کرد و عنوان داشت که لیست اسامی افراد بازداشت شده در اختیار ترکیه قرار گرفته و مشخص شده که تعدادی از بازداشت شده ها همان هایی بوده اند که آنکارا به عنوان مظنون معرفی کرده بود. باید تمامی افرادی که به هر نحوی در این جنایت نقش داشته اند محاکمه شوند و نه فقط یک عده شخصیت های امنیتی.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------