آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ماکرون: عربستان تحریم می شود



اخبار,اخبار بین الملل,ماکرون

رئیس جمهوری فرانسه در گفت و گوی تلفنی با پادشاه عربستان گفت که پاریس در هماهنگی با شرکایش، اقدامات تحریمی علیه مسئولان قتل خاشقچی انجام می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون افزود به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان گفته است که فرانسه به همراه شرکایش، علیه کسانی که مسئول قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی هستند، اقدام می کند.

 

بنابر اعلام کاخ الیزه، مکرون در گفت و گو تلفنی با سلمان ضمن ابراز خشم از قتل خاشقچی از وی خواسته است که همه مسائل پیرامون این قتل علنی شود.

 

پیشتر نیز بنیامین گریوو سخنگوی دولت فرانسه تاکید کرد اگر اتهامات علیه دولت عربستان ثابت شود، پاریس اقدامات مناسبی علیه این کشور اتخاذ و سریعا تحریم هایی را علیه ریاض اعمال خواهد کرد.

 

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز اعلام کرده که به دلیل ابهام موجود در پرونده خاشقچی در حال حاضر امکان فروش سلاح به عربستان وجود ندارد.

 

مقام های آلمانی گفته اند که در حال بررسی لغو فروش سلاح های مربوط به قرادادهای نهایی شده با عربستان هستند.

 

خاشقچی روزنامه‌نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.

 

دولت سعودی سرانجام پس از 18 روز سکوت و تکذیب، زیر فشار جامعه جهانی اعتراف کرد که این روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

 

همه مدارک و شواهد نشان می‌دهد که 15 نفر از نزدیکان بن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام ‌شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند. 

 

رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز با فاش کردن جزئیات قتل این روزنامه‌نگار عرب، خواستار محاکمه عاملان این حادثه در ترکیه شد. وی تأکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که خاشقچی با بی‌رحمی و به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده به قتل رسیده است و این وجدان انسان را به‌شدت آزار می‌دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------