ادعای اسرائیل: محل استقرار سامانه دفاعی اس 300 را در سوریه پیدا کردیم



اخبار,اخبار بین الملل

رژیم صهیونیستی که بارها تلاش کرد، مانع از تحویل سامانه دفاعی اس 300 از سوی مسکو به دمشق شود، پنجشنبه شب مدعی شد که محل استقرار این سامانه دفاعی را در سوریه پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، این تصاویر را ماهواره های اسرائیلی گرفته اند و استقرار یک دستگاه از سامانه های پدافند موشکی اس 300 در سوریه را تایید می کند.

 

هاآرتص مدعی شد: در تصاویر ارسال شده از سوی ماهواره ها، چهار خودروی نظامی حامل اس 300 نشان داده می شود که خاموش است، چرا که برخی از اجزای تشکیل دهنده این سامانه هنوز وجود ندارد.

 

این نشریه صهیونیستی مدعی شد: انتظار می رود، عملیات آموزش نظامیان سوری که در این پایگاه مستقر هستند، مدت زمانی به طول بینجامد، همچنان که این سامانه دفاع موشکی، هنوز برای عملیات دفاعی آماده نیست.

 

«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه 10 مهرماه در گزارشی خطاب به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور، از استقرار سامانه پدافند دفاعی اس300 در سوریه خبر داد.

 

روسیه شش ماه پیش به دنبال حمله موشکی تروئیکای غربی (آمریکا، انگلیس و فرانسه) صحبت از استقرار سامانه پدافند موشکی اس300 در سوریه کرده بود اما با رایزنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پوتین، مسکو از این کار منصرف شد.

 

مسکو 28 شهریور سال جاری نیز در جریان تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه به دنبال سرنگون شدن یک فروند هواپیمای ترابری نظامی اش که منجر به مرگ 15 نفر از نظامیان این کشور شد، اعلام کرد ظرف دو هفته سامانه اس 300 را به دمشق تحویل می دهد.

 

سامانه اس 300 قابلیت نصب ثابت و حمل با خودرو را دارد و وزن کلاهک جنگی آن 133 کیلوگرم است که توانایی انهدام اهداف بدون برخورد مستقیم را داراست.

 

این سامانه مجهز به موشک هایی با برد 47، 75 و 150 کیلومتر است.

 

ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------