ترامپ: قانونی را برای افزایش تحریم‌ها علیه حزب‌الله امضا کردم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه بار دیگر ادعاها درباره نقش‌آفرینی حزب‌الله لبنان در یک بمب‌گذاری علیه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت را تکرار و اعلام کرد طرحی را برای افزایش تحریم‌ها علیه این گروه امضا کرده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رپیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه با متهم کردن حزب‌الله به بمب‌گذاری در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳، گفت طرحی را برای افزایش تحریم‌ها علیه این گروه امضا کرده است.

 

ترامپ اشاره‌ای به نام این قانون نکرد، اما ساعتی بعد، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت او قانون «قانون اصلاح جلوگیری از درآمد بین‌المللی حزب‌الله» با امضای رئیس‌جمهور آمریکا قانون شده است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورش دسترسی حزب‌الله را به منابع مالی قطع خواهد کرد.   

 

ترامپ همچنین ایران را به مشارکت در این بمب‌گذاری متهم کرد. او گفت: «این حمله توسط حزب‌الله انجام شد که ایران در تأمین مالی آن یک سال قبل‌تر نقش محوری داشت. اگر نشنیده‌اید بگویم که داریم کارهای زیادی علیه ایران انجام می‌دهیم.»

 

پیش از این یک رسانه وابسته به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته بود انتظار می‌رود دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ارتباط ایران با سامانه سوئیفت را قطع نکند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ادعایی بدون سند که در اکثر سخنرانی‌هایش بیان کرده را تکرار کرد و مدعی شد ایران بعد از روی کار آمدن او به کشوری کاملاً متفاوت تبدیل شده است. 

 

او گفت: «آنها دیگر آن کشور سابق که من روی کار آمدم نیستند. وقتی من روی کار آمدم آنها چشم به مدیترانه داشتند. می‌خواستند همه جا را بگیرند. حالا فقط می‌خواهند بمانند.»

 

در سال 1983 انفجاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت رخ داد که طی آن 241 نظامی این کشور کشته شدند. ایران هرگونه مداخله در این حادثه را رد کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------