آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ترامپ اشتراک‌گذاری اطلاعاتی با کنگره درباره کره شمالی را محدود می‌کند



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و کیم جونگ اون

دولت دونالد ترامپ اشتراک‌گذاری اطلاعاتی با کنگره درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی را محدود می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی‌بی‌اس از تصمیم دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای محدود کردن میزان اطلاعاتی که درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی در اختیار کنگره می‌گذارد، خبر داده است.

 

گزارش‌های مربوط به کره شمالی به رهبری مجلس نمایندگان و سنای آمریکا و همچنین اعضا و کارکنان کمیته‌های روابط خارجی و اطلاعات ارائه می‌شوند.

 

بر مبنای این برنامه جدید که در هفته‌های اخیر به اجرا درآمده، گزارش‌های اطلاعاتی همچنان در اختیار رهبری مجلس نمایندگان و سنا قرار خواهند گرفت اما تنها روسا و اعضای عالی‌رتبه کمیته‌های روابط خارجی و اطلاعات قادر به دسترسی به آن‌ها هستند.

 

یکی از کارکنان ارشد مجلس سنا به شبکه سی‌بی‌اس گفت: این تصمیم مشکل‌ساز خواهد بود زیرا حتی در صورتی که در کمیته‌ای نظیر کمیته اطلاعات حضور داشته باشید، تنها رییس و اعضای عالی‌رتبه این اطلاعات را دریافت خواهند کرد و این دیوانگی است.

 

برخی از اعضای کنگره نیز در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس در خصوص اینکه این قانون جدید کنگره را در مساله برنامه هسته‌ای کره شمالی در ابهام نگه می‌دارد، ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته این مقامات، دولت ترامپ ممکن است به دنبال این تصمیم گزارش‌های ارائه شده را به گونه‌ای محدود کند که از ادعای پیشروی مطلوب مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای از کره شمالی حمایت کنند.

 

به نوشته پایگاه خبری هیل، یکی دیگر از اعضای ارشد سنا نیز در این باره گفته: این مساله نشان‌دهنده چیز خوبی نیست و کاملا بیانگر آن است که آنان این گزارش‌ها را به نفع خود محدود می‌کنند. ما نمی‌توانیم این را ثابت کنیم اما این تصمیم جدید نشان می‌دهد که احتمالا مشکل قابل توجهی وجود دارد. این گزارش‌ها می‌توانند شامل جزییات هشداردهنده‌ای باشند که آنان نمی‌خواهند در صحنه عمومی بروز کند.

 

یکی از مقامات دولت آمریکا به سی‌بی‌اس گفته است که اقدام جدید دولت بخشی از برنامه آن برای سرکوب نشت‌های اطلاعاتی است.

 

کاخ سفید هنوز به درخواست پایگاه خبری هیل برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده است.

 

به دنبال دیدار کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی و دونالد ترامپ در سنگاپور، پیونگ‌یانگ به خلع سلاح هسته‌ای از شبه‌جزیره کره متعهد شد. از آن زمان تا کنون به رغم ادعاهی دولت ترامپ مبنی بر روند مطلوب برنامه خلع سلاح هسته‌ای در کره شمالی، گزارش‌های از ادامه فعالیت‌های تاسیسات هسته‌ای پیونگ‌یانگ منتشر شده‌ است.

 

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی اوایل ماه جای میلادی اظهار کرد که کیم جونگ اون قصد دارد از ذخایر هسته‌ای خود دست بکشد و هرگونه مواد و تجهیزات هسته‌ای را برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای "کامل" از بین ببرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------