آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

ترامپ سربازان بیشتری را به مرز با مکزیک می‌فرستد



اخبار,اخبار بین الملل

مقامات آمریکایی از احتمال اعزام حدود هزار سرباز به مرز مکزیک و آمریکا از سوی دولت ترامپ خبر دادند.

به گزارش ایسنا، همزمان با تشدید انتقادات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از مساله مهاجرت‌های غیرقانونی در آستانه انتخابات کنگره آمریکا، مقامات این کشور اظهار کردند، دولت ترامپ ممکن است حدود هزار سرباز را به مرز این کشور با مکزیک اعزام کند.

 

ترامپ در توییتر خود نوشته است: برای مقابله با این مساله اضطراری ملی از ارتش کمک می‌گیرم. این اقدام آنان (مهاجران) را متوقف خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، رییس جمهور آمریکا و هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواهش به دنبال آن بوده‌اند که در آستانه انتخابات ششم نوامبر، مساله مهاجرت‌ها به آمریکا را به عنوان یکی از مسائل اصلی پیش‌روی کشور خود مطرح کنند.

 

ترامپ از زمان آغاز به کار دولتش در سال گذشته میلادی موضع سختگیرانه خود را درباره مهاجرت حفظ کرده است و بر اساس گزارش رسانه‌ها، ارائه برنامه‌ای را برای ممنوعیت ورود مهاجران از مرزهای جنوبی کشورش و عدم پذیرش پناهندگی آنان در نظر دارد.

 

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، گزینه‌های بسیاری در این خصوص در نظر گرفته شده اما همچنان درباره آن‌ها تصمیم‌گیری نشده است.

 

احتمال صدور دستوری اجرایی برای ممناعت از ورود مهاجران و استقرار سربازان بیشتر در مرز آمریکا و مکزیک ممکن است افزایش حمایت‌ها از هواداران ترامپ در انتخابات پیش‌روی آمریکا را به دنبال داشته باشد.

 

وزیر امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفته است، وزارتخانه‌اش برای افزایش توانایی‌های خود در زمینه حفاظت‌های مرزی از پنتاگون درخواست کمک کرده است که شامل "پشتیبانی هوایی، لوجستیک، برنامه‌ریزی، موانع عبور وسائل نقلیه و مهندسی" می‌شوند.

 

دو تن از مقامات آمریکایی اظهار کرده‌اند که وزارت امنیت ملی آمریکا ممکن است درخواست کند که بین 800 تا هزار سرباز به مرزها اعزام شوند.

 

هم‌اکنون 2100 مامور گارد ملی در مرز آمریکا با مکزیک مستقر هستند اما درخواست وزارت امنیت ملی می‌تواند نخستین استقرار گسترده نیروهای ارتش آمریکا برای پشتیبانی از ماموریت حفاظت مرزی تحت دولت ترامپ را به دنبال داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------