آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

ولید معلم: تروریست‌ها همچنان با سلاح‌های سنگین در منطقه امن ادلب هستند



اخبار,اخبار بین الملل,ولید معلم

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور درباره موضوع پس گرفتن ادلب با روسیه هماهنگی کامل دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سانا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه از تصمیم کمیته اجرایی شورای صلح جهانی و اتحادیه دموکراتیک جهانی جوانان برای برگزاری نشست سالانه خود در دمشق به خاطر همبستگی با مردم سوریه قدردانی کرد.

 

وی گفت: از هفت سال پیش ما با توطئه‌ای روبه‌رو هستیم که تمامیت ارضی کشور و مردم‌ ما را هدف قرار داده است. این توطئه موجب کشته شدن هزاران تن از شهروندان ما و نابودی زیرساخت و هدف قرار دادن ارتش‌مان شد که سپر پایداری در مقابل اسرائیل و هجمه غرب است. ما بیش از هفت سال است که در جنگ واقعی علیه تروریسم هستیم و امروز می‌توانیم پیروزی را شاهد باشیم.

 

معلم گفت: به رغم امضای توافقی برای ایجاد منطقه امن در ادلب اما تروریست‌ها همچنان با سلاح‌های سنگین خود در این منطقه هستند و این نشان می‌دهد که ترکیه به تعهدات خود پایبند نیست و ادلب همچنان تحت سیطره تروریسم است.

 

وی گفت: آمریکا در شرق سوریه ائتلاف بین‌المللی را ایجاد کرد که به کشته شدن هزاران غیرنظامی سوری منجر شده است. دلیل آن این است که آمریکا در سوریه با هر چیزی می‌جنگد غیر از داعش. حمایت آمریکا از داعش باعث شده این گروه به مرزهای سوریه و عراق برسد.

 

معلم تأکید کرد: آمریکا به بهانه حمایت از کردهای سوری پایگاه‌های هوایی را در شمال سوریه ایجاد کرد. سوریه با جدیت برای حل سیاسی بحران تلاش می‌کند. استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل خواست لیستی ۵۰ نفره برای کمیته قانون اساسی سوریه تعیین کند و خود را با دولت سوریه در این راستا برابر دانست اما ما گفتیم که قانون اساسی یک مساله ملی حاکمیتی است و باید بدون مداخله خارجی انجام شود. ما اجازه مداخله در امورمان را نمی‌دهیم.

 

وی گفت: ما همواره مساله آوارگان را در اولویت قرار داده‌ایم و به رغم کوتاهی جامعه جهانی در کمک به بازگشت آوارگان اما هزاران آواره از لبنان به کشور بازگشته‌اند. ما با دوستان روس درباره پس گرفتن ادلب چه از طریق جنگ و چه صلح هماهنگی کامل داریم.

 

معلم به اظهارات رئیس جمهوری روسیه درباره موقتی بودن توافق ادلب اشاره کرد و گفت: ما حق داریم تمامی خاک کشورمان را پس بگیریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------