انگلیسی‌ها برای دریافت گذرنامه ایرلندی هجوم بردند



اخبار,اخبار بین الملل,گذرنامه ایرلندی

روزنامه تایمز چاپ لندن روز سه‌شنبه گزارش داد که تعداد تقاضاها برای دریافت گذرنامه ایرلندی از سوی اتباع انگلیسی از زمان رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا دو برابر شده است.

به گزارش ایرنا، تایمز نوشت: در سال 2015 میلادی، تعداد 46 هزار و 229 تقاضا از سوی اتباع انگلیسی برای گذرنامه ایرلندی ثبت‌شده که این رقم یک سال بعد به 63 هزار و 453 و سال گذشته (2017) به 80 هزار و 752 تقاضا رسیده است.

 

نشریه انگلیسی افزود: نیل ریچموند از اعضای ارشد حزب حاکم به کنایه عنوان کرد: پس‌ازآنکه مردم انگلیس در سال 2016 با اختلاف کمی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند شاهد تداوم افزایش تعداد تقاضاها برای دریافت گذرنامه ایرلندی در انگلیس بوده‌ایم.

 

به گفته این سیاستمدار ایرلندی، تنها در نیمه اول سال جاری میلادی 44 هزار و 962 درخواست گذرنامه ایرلندی در سفارت ایرلند در لندن به ثبت رسیده است.

 

وی تخمین زد که نزدیک به 10 درصد مردم انگلیس مشمول دریافت گذرنامه ایرلندی هستند و افزود: درحالی‌که بسیاری در انگلیس نگران پیامدهای برگزیت هستند ما بایستی اتصال موج جدیدی از مردم به فرهنگی ایرلندی را به فال نیک بگیریم.

 

تایمز نوشت: افرادی که والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگشان ایرلندی باشند مشمول تقاضای گذرنامه این کشور هستند. دولت ایرلند پس از همه‌پرسی برگزیت با حجم بالای تقاضاها برای گذرنامه از سوی مردم انگلیس روبه رو شده است.

 

این نشریه انگلیسی افزود: سفارت ایرلند در لندن پس از رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا، در سال 2016 میلادی، روزانه پاسخگوی 4 هزار مراجعه‌کننده بوده است. این در حالی است که پیش از آن، روزانه به 200 مراجعه‌کننده پاسخ‌گو بوده است.

 

تایمز همچنین گزارش داد: تعداد انگلیسی‌هایی که از سال 2016 به این‌سو تابعیت ایرلندی گرفته‌اند به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

 

نشریه انگلیسی افزود: در سال گذشته میلادی 529 انگلیسی تابعیت ایرلندی گرفته‌اند و این در حالی است که در سال 2014 یعنی دو سال پیش از همه‌پرسی برگزیت تنها 51 انگلیسی تابعیت ایرلندی گرفتند.

 

پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، این کشور قصد دارد تا ماه مارس سال آینده رسما این اتحادیه را ترک کند. هرچند نخست‌وزیر انگلیس ادعا می‌کند که 95 درصد توافق برگزیت نهایی شده اما با توجه به کم بودن زمان باقی‌مانده به عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، احتمال خروج این کشور بدون دست‌یابی به توافق بعید نیست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------