آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور چین و آمریکا/ ترامپ: مذاکرات خوبی داشتیم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و رئیس جمهور چین

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که با همتای چینی خود درباره مسئله تجارت گفت‌وگو کرده و این گفت‌وگو مفید بوده است. ترامپ اما جزئیات بیشتری درباره این بهبود روابط تجاری ارائه نکرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ترامپ اظهار کرد، با شی جینپینگ رئیس جمهور چین گفت‌وگو کرده است. این در حالیست که در ماه‌های اخیر تنش‌های تجاری بین این دو اقتصاد اول جهان تشدید شده است.

 

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی گفت: یک «گفت‌وگوی طولانی و بسیار خوب» با رئیس جمهور چین «همراه با تاکید شدید بر تجارت» داشته است.

 

او اظهار داشت: «بحث‌ها به خوبی به پیش می‌روند» در حالیکه اواخر ماه جاری میلادی قرار است نشست‌های رو در روی سران گروه اقتصادی 20 در آرژانتین برگزار شود.

 

ترامپ در این توئیتش نوشت: ما درباره موضوعات زیادی در ضمن تاکید شدید بر تجارت صحبت کردیم. همچنین بحث خوبی نیز در مورد کره شمالی داشتیم.

 

مشخص نیست که روسای جمهور چین و آمریکا تا چه میزان در خصوص شکستن بن بست بر سر اختلافات تجاری از جمله تنش‌ها بر سر اعمال تعرفه‌های واردات به دست آورده‌اند.

 

رسانه‌های چینی گزارش کردند که رئیس جمهور این کشور به درخواست ترامپ با او صحبت کرده است. بر اساس گزارش ان بی سی نیوز، شی جینپینگ گفته آمریکا و چین باید به دنبال راه حل‌های قابل قبول برای دو طرف به منظور حل مسائل تجاری و اقتصادی باشند و گفته که چشم انتظار دیدار با ترامپ در آرژانتین است.

 

این در حالیست که شبکه بلومبرگ به نقل از چهار منبع آگاه گزارش کرده که ترامپ به دنبال توافق تجاری با رئیس جمهور چین در نشست گروه 20 در آرژانتین است و از مقام‌های آمریکایی تقاضا کرده که شروع به تدوین سند مربوط به شرایط این توافق بالقوه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------