آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اوباما، ترامپ را به تشویش اذهان درباره مهاجران متهم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,اوباما

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، ترامپ را متهم کرد که در آستانه انتخابات کنگره آمریکا در ارتباط با مهاجرت به طور آگاهانه به تشویش اذهان شهروندان آمریکا پرداخته است. اوباما این فعالیت ترامپ را "شوی سیاسی" خواند.

به گزارش رویداد 24 به نقل از دویچه وله، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک گردهمایی انتخاباتی حزب دمکرات آمریکا در شهر میامی در ایالت فلوریدای آمریکا گفت، ترامپ می‌گوید "توده وسیعی از مهاجران فقیر" برای آمریکا دردسر ایجاد کرده‌اند.

 

اوباما اقدامات ترامپ را در زمینه مهاجرت و اینکه او سربازان را برای جلوگیری از ورود مهاجران به مرزهای مکزیک گسیل می‌دارد، یک "شوی سیاسی" خواند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت ترامپ می‌خواهد با ایجاد تشویش در اذهان عمومی بیلان فعالیت‌های خود در دوران ریاست جمهوری‌اش را لاپوشانی کند.

 

در حال حاضر هزاران نفر از مردم آمریکای مرکزی در گروه‌هایی مختلف به سوی مکزیک در حرکت‌اند. آنها می‌خواهند خود را به مرزهای آمریکا رسانده و وارد این کشور شوند. گفته می‌شود که آنها هنوز ۱۳۰۰ کیلومتر از مرزهای آمریکا فاصله دارند.

 

ترامپ به پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، فرمان داده سربازانی را برای حفاظت از مرزهای آمریکا به مرز مکزیک بفرستد. این سربازان باید در این منطقه به مسئولان مرزی در امور لجستیکی یاری رسانند. سربازان اما حق دستگیری مهاجران را ندارند.

 

ترامپ با این اقدام خود مهاجرت را به موضوع اصلی‌اش برای انتخابات کنگره آمریکا تبدیل کرده است؛ انتخاباتی که قرار است روز سه‌شنبه ۱۵ آبان (۶ نوامبر) برگزار شود. او این حرکت مهاجران را "تهاجم" علیه آمریکا و امنیت ملی این کشور دانسته است.

 

موضوع تیراندازی به سوی مهاجران

رئیس جمهوری آمریکا در آخرین پیام خود اعلام کرده که سربازان نباید به سوی مهاجران تیراندازی کنند. او در این باره در جواب پرسش خبرنگاران گفت: «آنها نباید شلیک کنند. آنچه من نمی‌خواهم این است که آنها به سوی سربازان آمریکا سنگ پرتاب کنند.»

 

ترامپ در ادامه گفت: «ما این افراد را (پرتاب‌کنندگان سنگ را) به سرعت و برای مدتی طولانی بازداشت خواهیم کرد.»

 

سخنان اخیر ترامپ در حالی است که او روز پنج‌شنبه ۱۰ آبان (۱ نوامبر)  گفته بود در صورتی که مهاجران به سوی سربازان آمریکا سنگ پرتاب کنند، سربازان نیز واکنش نشان خواهند داد، زیرا او به سربازان گفته است به پرتاب‌کنندگان سنگ مثل کسانی بنگرند که سلاح با خود حمل می‌کنند.

 

او گرچه در سخنان نخست خود به طور مشخص از شلیک سربازان به سوی مهاجران حرفی نزد، اما این موضوع را تلویحا خاطر نشان کرده بود.

 

ارتش آمریکا اعلام کرده که تا پایان هفته بیش از هفت هزار سربازدر مرز آمریکا با مکزیک مستقر خواهند شد. ترامپ حتی شمار سربازانی که می‌توانند در مرز مکزیک مستقر شوند را تا ۱۵ هزار نفر ممکن دانسته است.

 

فراخوان دیکاپریو و پیت به شرکت در انتخابات

خطر این که حزب محافظه‌کار آمریکا درانتخابات روز سه‌شنبه ۱۵ آبان (۶ نوامبر) اکثریت خود را در مجلس نمایندگان این کشور از دست بدهد وجود دارد. گفته می‌شود اکثریت حزب جمهوری‌خواه آمریکا در سنای این کشور اما با خطری جدی روبه‌‌رو نیست.

 

حزب دمکرات آمریکا در صورت پیروزی در مجلس نمایندگان این کشور می‌تواند تصویب بسیاری از طرح‌های ترامپ و حزب محافظه‌کار آمریکا را با موانع بسیاری مواجه کند.

 

در این میان لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر و تهیه‌کننده ۴۳ ساله و بِرَد پیت بازیگر و تهیه‌کننده ۵۴ ساله آمریکایی از مردم آمریکا خواستند روز سه‌شنبه ۱۵ آبان (۶ نوامبر) به طور وسیع در رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان کنگره آمریکا شرکت کنند.

 

 این دوستاره سینما در پیامی ویدئویی به مردم آمریکا گفتند که شهروندان آمریکا باید با رای خود در آینده سیاسی کشورشان سهیم شوند. برد پیت از مردم خواست به در خانه مردم بروند و از آنها بخواهند در انتخابات روز سه‌شنبه شرکت وسیع داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------