فعالان حقوق بشر نام یک خیابان را در لندن به خاشقچی تغییر دادند



اخبار,اخبار بین الملل,خیابان خاشقچی

شماری از کنشگران حقوق بشر با تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در لندن خواستار اجرای عدالت و مجازات عوامل قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود شدند.

به گزارش فارس، فعالان عفو بین‌الملل دیروز جمعه نام خیابانی را در لندن که سفارت عربستان سعودی در آن قرار دارد، به خیابان خاشقچی تغییر دادند.

 

کنشگران حقوق بشر ضمن تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در لندن خواستار اجرای عدالت و مجازات عوامل قتل جمال خاشقچی شدند.

 

به گزارش روسیاالیوم، مدیر عفو بین‌الملل در انگلیس در مقابل سفارت عربستان گفت: این تنها یک اقدام فوری برای ابراز همدردی و همبستگی با دوستان و خانواده جمال خاشقجی است.

 

وی تاکید کرد: خانواده خاشقچی از فعالان خواستند تا در کشورهای با نفوذ و نزدیک به ریاض تظاهرات کنند.

 

کریستین بندیکت با بیان اینکه نمی‌توان به تحقیقات عربستان در این باره اعتماد کرد، افرود: امیدواریم که سازمان ملل برای انجام تحقیق درباره قتل خاشقجی تدابیری اتخاذ کند.

 

جمال خاشقچی که از منتقدان «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بود، از بعد از ظهر دهم مهر، بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد.

 

دادستان استانبول پس از پایان تحقیقات درباره پرونده قتل خاشقچی گفت که خاشقچی ابتدا خفه و سپس جسد وی برای انتقال راحت‌تر به خارج از ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول، تکه تکه شد.

 

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه معتقد است که آمران قتل جمال خاشقچی از مسئولان رده بالای سعودی هستند، اما شخص ملک سلمان درآن نقشی ندارد.

 

وی دیشب در سخنانی گفته بود که عربستان باید به بسیاری از سوالات مربوط به کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مطرح سعودی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول پاسخ دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------