انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا/ پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

رأی‌گیری در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در برخی ایالت‌ها به پایان رسیده و نتایج این انتخابات به تدریج اعلام می‌شود. بر اساس نتایج اعلام شده دموکرات‌ها توانسته‌اند همانطور که پیش بینی می‌شد در مجلس نمایندگان پیروز شوند.

به گزارش ایسنا، در این انتخابات میان‌ دوره‌، تمامی ٤٣٥ کرسی‌ مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به رأی گذاشته شده است. رأی‌گیری برای انتخاب یک‌سوم کرسی‌های مجلس سنا (۳۵ سناتور) هم هم‌زمان در برخی ایالت‌ها برگزار شده است.

 

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها و نتایج انتخابات دموکرات‌ها توانسته‌اند کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند و از فردا کاخ سفید مانعی جدی بر سر پیش برد برنامه‌های خود خواهد داشت. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با این حال در توییتر عملکرد حزب خودش (جمهوری‌خواه) را یک "پیروزی بزرگ" نامیده و از همه رای دهندگان تشکر کرده است. اشاره رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند به تحکیم اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا باشد و همچنین پیروزی در برخی از انتخابات فرمانداران ایالت‌ها.

 

در زمان برگزاری انتخابات صف‌های طولانی در مقابل حوزه‌های رأی‌گیری شکل گرفت و آمار رأی‌های زودهنگام حکایت از مشارکت کم‌سابقه مردم آمریکا در این انتخابات دارد.

 

بر اساس نتایج، جمهوری‌خواهان اکثریت سنا را حفظ کرده‌اند و دموکرات‌ها نیز در مجلس نمایندگان پیروز شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------