آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

لاوروف: با وجود مقابله با داعش، تروریسم همچنان خطرناک است



اخبار,اخبار بین الملل,لاوروف

وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، با وجود موفقیت‌ها در مقابله با گروه تروریستی داعش، تروریسم همچنان برای دنیا خطرناک است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست با رهبران سازمان‌های اطلاعات، امنیت و اجرای قانون گفت، صرف نظر از تحقق موفقیت‌های چشمگیر در مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در روسیه، تروریسم همچنان در سراسر دنیا و بدون استثنا برای همه کشورها بسیار خطرآفرین است.

 

وی افزود، گروه‌های تروریستی با وقایع متفاوت سازگاری پیدا کرده و منابع و کانال‌های خود را برای دستیابی به تامین بودجه و حمایت تکنولوژیک و مادی از طریق فعالیت گسترده در زمینه قاچاق مواد مخدر و انجام جنایت‌های سازمان یافته توسعه می‌دهند.

 

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، تروریست‌ها در سوریه و عراق به دریافت حمایت از خارج از جمله دریافت سلاح ادامه می‌دهند.

 

 وی افزود، امکانات گروه‌های تروریستی برای تامین بودجه خود بسیار تضعیف شده‌ اما هنوز مقاومت آنها در منطقه شکسته نشده و یکی از دلایل این مساله حمایت مالی خارجی از جمله ارائه سلاح به این گروه‌هاست.

 

لاوروف با بیان اینکه تروریست‌ها از جامعه بین‌الملل به خاطر اینکه همه کشورها به قوانین لازم و اقدامات قانونی در سطح ملی تکیه ندارند، سوء استفاده می‌کنند، خواستار همکاری بین‌المللی سازنده و شفاف از جمله درخصوص تبادل کمک‌های قانونی و اطلاع‌رسانی به موقع درخصوص اقدامات تروریست‌ها و تحویل آنها شد.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم با ارسال پیامی به این نشست خواستار اعتمادسازی میان کشورها به منظور ایجاد راه‌کار برای قطع کانال‌های حمایت از تروریست‌ها شد.

 

در این پیام آمده است، گروه‌های تروریستی فعالیت‌های خود را از جمله در فضای اطلاعات بین‌المللی گسترش می‌دهند و همین امر تقاضاها از سازمان‌های امنیتی و سازمان‌های اجرای قانون و ضرورت متحد کردن تلاش‌ها برای مقابله با تهدیدها و چالش‌های امنیتی را افزایش می‌دهد.

 

الکساندر پورتنیکوف، مدیر دستگاه امنیت فدرال روسیه نیز در این نشست از وجود نشانه‌ها از اتحاد دو گروه تروریستی داعش و القاعده از جمله در فضای رسانه‌ای خبر داد.

 

وی افزود، همبستگی غیر علنی میان دو گروه تروریستی مذکور در فضای رسانه‌ای جریان دارد چرا که دو طرف با وجود اظهارات درباره وجود اختلافات ایدئولوژیک به دنبال انتشار اسلام رادیکالی و به خدمت گرفتن نیروهای جدید هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------