آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

طالبان: در نشست صلح مسکو با هیچ طرفی مذاکره نخواهیم کرد



اخبار,اخبار بین الملل

طالبان در بیانیه اعلام کرد که دعوت دولت روسیه برای حضور در نشست صلح مسکو را پذیرفته است اما این گروه با هیچ طرفی در این نشست مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش تسنیم، قرار است تا دو روز آینده نشست صلح مسکو با مشارکت شماری از کشورهای منطقه از جمله اعضای شورای عالی صلح افغانستان در روسیه برگزار شود.

 

دولت روسیه با ارسال دعوتنامه رسمی اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر را نیز به این نشست دعوت کرده است.

 

طالبان در بیانیه اعلام کرد که این گروه دعوت دولت روسیه برای مشارکت در نشست صلح مسکو را پذیرفته است اما در این نشست با هیچ طرفی مذاکره نخواهد کرد.

 

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تصریح کرد، هیئتی از مقامات ارشد این گروه برای شرکت در نشست صلح مسکو به روسیه اعزام شود اما هدف این گروه از اعزام هیئت انجام مذاکرات صلح نیست.

 

وی افزود: در نشست صلح مسکو نمایندگان طالبان درباره چگونگی حل مسالمت آمیز مسئله افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور صحبت خواهند کرد.

 

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که نمایندگان طالبان در این نشست موضع این گروه را درباره پایان حضور نظامیان آمریکایی و برقراری صلح در افغانستان بیان می‌کنند.

 

نشست صلح مسکو برای افغانستان قرار بود با حضور طالبان و 12 کشور منطقه دو ماه پیش برگزار شود اما به دلیل مخالفت دولت افغانستان به تاخیر افتاد زیرا روسیه بدون هماهنگی با کابل نمایندگان طالبان را به این نشست دعوت کرده بود.

 

با وجود رایزنی های مکرر بین دولت افغانستان و روسیه درباره چگونگی برگزاری نشست صلح مسکو، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که دولت این کشور هیچ نماینده‌ای به این نشست اعزام نخواهد کرد.

 

اما قرار است شماری از رهبران سیاسی افغانستان از جمله «حامدکرزی»، «عطامحمد نور» و چند نفر از اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز در این نشست شرکت کنند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------