آمریکا: چین توافق مقابله با هک را نقض می‌کند



یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا اظهار کرد، چین توافق با واشنگتن را که با هدف توقف جاسوسی سایبری از طریق هک اطلاعات دولتی و شرکت‌ها صورت گرفته، نقض کرده است.

به گزارش ایسنا، راب جویس، یکی از مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی در این باره که آیا توافق امضا شده میان شی جینپینگ، رییس‌جمهوری چین و باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا از سوی پکن نقض شده است، گفت: بر این باوریم که آنها این توافق را نقض می‌کنند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، با این حال، این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد، میزان این حملات از زمان به دست آمدن این توافق میان دو کشور کاهش یافته است.

 

جویس افزود: در حالی که مشخص نیست چین به این توافق عمل کرده یا خیر، روشن است که آنان امروز کاملا حد و مرزهای توافقی که میان دو کشور به دست آمده را رد کرده‌اند.

 

باراک اوباما در سپتامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد با شی جینپینگ به تفاهمی مشترک برای کاهش جاسوسی‌های سایبری اقتصادی رسیده است و هکرهای چینی را که علیه آمریکا مرتکب جرایم سایبری می‌شوند، به اعمال تحریم‌هایی علیه آنان تهدید کرد.

 

آمریکا و چین امروز (جمعه) یک گفت‌وگوی امنیتی در سطح عالی برگزار می‌کنند که تازه‌ترین نشانه گرمی روابط در رابطه پرتنش این دو کشور در میانه جنگ تجاری آنان و در آستانه دیدار دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا با شی جینپینگ در نشست گروه ۲۰ در آرژانتین است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------