دادستانی عربستان: جسد خاشقجی تکه تکه شده/ حکم اعدام ۵ تن در این رابطه صادر شده است



اخبار,اخبار بین الملل,شلعان شلعان

دادستان کل عربستان امروز (پنجشنبه) نتایج تحقیقات درخصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزرنامه‌نگار و منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، شلعان شلعان، معاون دادستان کل عربستان در این رابطه گفت: ۲۱ تن در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند، ۱۱ تن به صدور دستور و دست داشتن در عملیات قتل وی متهم شده‌اند که ۵ تن از این افراد به اتهام مشارکت در این جنایت به اعدام محکوم شده‌اند.

 

وی افزود: احمد عسیری، معاون رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان که رئیس تیم مذاکره کننده مسئول بازگرداندن خاشقجی از استانبول بوده، دستور قتل وی را در صورت راضی نشدن وی به بازگشت داده بود. جنایتکاران  پس از قتل خاشقجی مجبور شدند بدن وی را تکه تکه کنند.

 

به گفته وی تحقیقات نشان داده که جسد خاشقجی بعد از قطعه قطعه شدن به همدستی در استانبول تحویل داده شده است. با چهره‌نگاری تصویری از همدست ترکیه‌ای بدست آورده‌ایم که آن را تحویل آنکارا خواهیم داد.

 

شلعان گفت که محل جسد خاشقجی هنوز معلوم نشده است.

 

طبق اعلام دادستانی عربستان خاشقجی بعد از درگیری و مشاجره و بازداشت و تزریق مواد بیهوشی کشته شده است.

 

دادستانی اعلام کرد، ماموریت اصلی تیم سعودی بازگرداندن خاشقجی بود.

 

وی همچنین اعلام داشت که سعود القحطانی، مشاور بن سلمان ولیعهد عربستان به دلیل دیدارش با تیم بازگرداندن خاشقجی تحت بازجویی بوده و همچنین ممنوع السفر شده است

 

دادستانی عربستان اعلام کرد، پیشتر از ترکیه خواسته بود که شواهد و مدارک موجود از جمله اصل تمامی فایل‌های صوتی مربوط به این پرونده را تحویل ریاض دهد و اینکه ساز و کار ویژه همکاری در مورد این پرونده با ترکیه امضا شود تا آنکارا نتایج تحقیقات خود را در اختیار آنها قرار دهد و هنوز دادستانی در انتظار مدارکی است که از ترکیه درخواست کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------