سازمان سیا «بن‌سلمان» را مسئول قتل خاشقجی اعلام کرد



اخبار,اخبار بین الملل,محمد بن سلمان و خاشقجی

منبع آگاه ترکیه ای به الجزیره اعلام کرد: سازمان «سیا» رسما «بن‌سلمان» را مسئول قتل خاشقجی اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، منبع آگاه ترکیه ای امروز شنبه اعلام کرد: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) چند روز پیش رسما نتایج تحقیقات خود را در اختیار ما (ترکیه) گذاشت.

 

منبع آگاه مذکور در این خصوص ادامه داد: نتایج تحقیقات سازمان سیا این است که «بن‌سلمان» شخصا  مسئول قتل «جمال خاشقجی» است.

 

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نیز امروز شنبه درپیامی توئیتری درباره قتل منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول تصریح کرد: همه چیز به ولیعهد عربستان «محمد بن سلمان» برمی گردد. وی کسی است که دستور قتل خاشقجی را داده است.دولت ترامپ باید پیش از اینکه محمد بن سلمان بتواند مجریان این قتل را اعدام کند؛ اراده راستینی را در عمل به وظایفش از خود نشان دهد.

 

شایان ذکر است که منابع آگاه قبلا به روزنامه واشنگتن پست گفتند سازمان سیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شخصا دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول صادر کرده است.

 

به گفته این منابع نتیجه گیری سازمان سیا با قطعیت بالا بوده و بر این موضوع که بن سلمان شخصا در پس این جنایت هولناک بوده است، صحه می گذارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------