سیا نوار صوتی دستور بن‌سلمان به برادرش برای ساکت کردن خاشقجی را در اختیار دارد



اخبار,اخبار بین الملل,محمد بن سلمان

سازمان سیا به فایل صوتی در رابطه با تماس تلفنی دست یافته که در آن ولیعهد عربستان سعودی به برادرش دستور می‌دهد تا هرچه سریع‌تر جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را ساکت کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه حریت امروز (پنج‌شنبه) در گزارشی نوشت: جینا هاسپل مدیر سازمان سیا در جریان سفر ماه اکتبرش به آنکارا اشاره کرد که این نوار مربوط به مکالمه‌ای میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و خالد بن سلمان برادرش و سفیر عربستان سعودی در آمریکا است. ظاهرا این دو برادر در جریان این تماس تلفنی درباره مشکلاتی که از انتقادات عمومی خاشقجی در خصوص سیاست‌های ریاض به وجود آمده بوده، صحبت می‌کنند.

 

در حالی که رسانه‌های ترکیه این اطلاعات درباره این نوار ادعا شده را افشا کردند، سازمان سیا نیز ظاهرا به این نتیجه رسیده که این محمد بن سلمان بوده که دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است. اطلاعاتی که سازمان سیا به دست آورد باعث شد تا جان برنان مدیر سابق این آژانس از کنگره آمریکا بخواهد تا این اطلاعات را غیرعلنی و افشا کند.

 

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با پیشنهاد اعمال تحریم علیه ریاض تقریبا موافق است. ترامپ شخصا روز سه‌شنبه اعلام کرد که سازمان سیا هیچ پاسخ قاطعانه‌ای در خصوص این‌که آیا ولیعهد عربستان سعودی از قتل خاشقجی مطلع بوده یا خیر ارائه نکرده است.

 

از طرفی جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز گفت، تصور نمی‌کند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و دولت عربستان به این یقین رسیده باشند که مسؤول قتل خاشقجی چه کسی است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------