آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واکنش ترکیه به اظهارات اخیر ترامپ درباره قتل خاشقجی



اخبار,اخبار بین الملل,مولود چاووش‌ اوغلو

وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی گفت که این اظهارات بیانگر این است که واشنگتن این موضوع را عمدا نادیده می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اظهار کرد: اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره تحقیقات در رابطه با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، اهداف واقعی واشنگتن را فاش کرده و بیانگر این موضوع است که آمریکا هر طور که شده عمدا از این مساله چشم پوشی خواهد کرد.

 

 وی افزود: آمریکا هنوز به ترکیه اعلام نکرده که آیا اسنادی درباره قتل خاشقجی در اختیار دارد یا خیر.

 

چاووش‌اوغلو در ادامه گفت: هیچ مانعی برای دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین وجود ندارد، البته اردوغان در این باره تصمیم خواهد گرفت.

 

وی درباره "منبج" سوریه نیز تاکید کرد که نقشه راه مشترک آنکارا و واشنگتن در خصوص منبج در شمال سوریه قبل از پایان سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد.

 

ترامپ اخیرا گفته است که نتیجه‌گیری آژانس اطلاعات مرکزی‌ آمریکا درباره اینکه محمد بن سلمان مسئول قتل جمال خاشقجی است، تنها یک "احساس" است و  سازمان سیا در گزارش محرمانه خود درباره قتل خاشقجی، نتیجه نگرفته که ولیعهد عربستان، دستور قتل این روزنامه‌نگار سعودی را داده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------