آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

وزیر خارجه سابق انگلیس: عدم توافق بر سر برگزیت خیلی بد نخواهد بود



اخبار,اخبار بین الملل,بوریس جانسون

بوریس جانسون که به دلیل اختلاف بر سر نحوه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، چند ماه پیش استعفا کرد، می‌گوید عدم توافق با اتحادیه اروپا خیلی هم مشکل‌ساز نخواهد بود و برگزیت به‌هرحال اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس که بر سر اختلاف با «ترزا مِی» از سمت خود کناره‌گیری کرد، در گفت‌وگویی تازه با خبرنگاران به ابعاد جدیدی از علت استعفایش یعنی برگزیت پرداخته است.

 

جانسون 18 تیر ماه سال جاری استعفا کرد؛ وی معتقد بود که طرح ترزا مِی برای حفظ روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا در روزهای پسابرگزیت، ماهیت جدا شدن انگلیس از اتحادیه را لوث و عملاً آن را بی‌اثر می‌کند.

 

این روزها لندن و نمایندگان اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی انگلیس از اتحادیه مذاکراتی فشرده دارند؛ لندن باید به هر صورت - چه با توافق و چه بدون توافق با اتحادیه اروپا - روز 9 فروردین سال آینده، از اتحادیه اروپا خارج شود. دولت انگلیس و مقامات اتحادیه اروپا اصرار دارند که عدم توافق بر سر چگونگی جدایی لندن از اتحادیه اروپا، فاجعه‌‌بار خواهد بود.

 

بوریس جانسون اما، نظر دیگری دارد.

 

جانسون در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفته که برگزیت بدون رسیدن به توافق، آن‌قدرها که می‌گویند هم فاجعه‌بار نیست. وی گفته که تبعات خروج بدون توافق «آن‌قدرها که مردم می‌گویند بد نیست.»

 

در مقطع کنونی با وجود برگزاری چندین دور مذاکره میان لندن و بروکسل و ارائه طرح‌های دوطرف، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چه اتفاقی در نهایت به وقوع خواهد پیوست. حزب حاکم محافظه‌کار و حزب اپوزیسیون کارگر هر دو موافق خروج از اتحادیه اروپا هستند، اما هر دو اختلافاتی درباره نحوه خروج و توافق نهایی دارند. همچنین گروه‌هایی در بریتانیا وجود دارند که خواستار جلوگیری از وقوع برگزیت و مایل به ماندن در اتحادیه اروپا هستند. علاوه بر آن موافقان برگزیت نیز در موضوعات متعددی که مهم‌ترین آن توافق نهایی با بروکسل است، دچار اختلاف شدید با نخست‌وزیر شده‌اند.

 

دولت ترزا می با برگزیت بدون توافق مشکلی ندارد و بارها اذعان کرده است که امکان عدم حصول توافق وجود دارد. بازرگانان و تجار بریتانیایی درباره عدم برگزیت بدون توافق و ضررهای اقتصادی فراوانی که برای این کشور دارد به شدت هشدار داده‌اند، ولی لندن تاکید دارد که «عدم توافق بهتر از توافق بد است». از سوی دیگر برخی سیاسیون بریتانیا برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت را راه حلی برای برون‌رفت از شرایط کنونی می‌دانند. در مقابل اتحادیه اروپا که یک عضو را از دست خواهد داد، به دنبال منافع حداکثری برای خود است و بارها با طرح‌های لندن مخالفت کرده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------