کره شمالی: تعهد خلع سلاح در نتیجه تحریم‌های آمریکا نبود



اخبار,اخبار بین الملل,کیم جونگ اون

کره شمالی این ادعا را رد کرده است که تعهد برای خلع سلاح هسته‌ای در نتیجه تحریم‌های بین‌المللی به رهبری ایالات متحده بوده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کره شمالی امروز یکشنبه اعلام کرد: انگیزه پیونگ یانگ برای خلع سلاح اعلام شده در نشست رهبران دو کره، در نتیجه فشارها و تحریم های بین المللی با رهبری ایالات متحده نبوده است.

 

بر اساس این گزارش کره شمالی به ایالات متحده هشدار داده است که افکار عمومی را منحرف نکند.

 

کره شمالی از سال 2006 میلادی با تحریم های شدید و گسترده شورای امنیت سازمان ملل به خاطر برنامه های هسته ای و موشکی روبرو شده است.

 

 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در نشست 27 آوریل وعده دادند تا برای خلع سلاح کامل شبه جزیره کره همکاری کنند. البته بیانیه رهبران دو کره فاقد هرگونه اقدام مشخص و عملی برای دستیابی به این هدف بوده است.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: واشنگتن با طرح این ادعا که تعهد خلع سلاح از سوی کره شمالی در نتیجه تحریم ها و فشارها بوده است، در حال منحرف کردن افکار عمومی است.

 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی افزود: ایالات متحده نباید عمدا پیونگ یانگ را با استقرار تجهیزات و تسلیحات نظامی راهبردی در کره جنوبی و طرح مسائلی درباره حقوق بشر، تحریک کند. این اقدام یک تلاش خطرناک برای از بین بردن فضای مثبت ایجاد شده در مذاکرات است و می تواند اوضاع را به همان نقطه اول بازگرداند.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: اگر واشنگتن بخواهد تمایل کره شمالی برای دستیابی به صلح و خلع سلاح اتمی را نشانه ای از ضعف پیونگ یانگ و نتیجه فشار و تحریم های بین المللی ارزیابی کند، این اقدام به ضرر حل و فصل مساله خلع سلاح خواهد بود.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که قصد دارد طی هفته های آینده بار دیگر با رهبر کره شمالی دیدار کند، گفته است که تحریم ها و فشار علیه کره شمالی تا زمانی ادامه خواهد یافت که پیونگ یانگ به طور کامل خلع سلاح شود.

 

ترامپ افزود: واشنگتن اشتباهات دولت های قبلی را تکرار نخواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------