بازداشت ۲۴ خدمه کشتی های جنگی اوکراینی در کریمه/ هواپیمای جاسوسی آمریکا وارد دریای سیاه شد



اخبار,اخبار بین الملل

رئیس جمهور کریمه اعلام کرد که ۲۴ خدمه کشتی های جنگی اوکراینی در کریمه بازداشت شده اند.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «سرگئی آکسنوف» رئیس جمهور کریمه، اظهار داشت که ۲۴ عضو کشتی های جنگی اوکراین که مرز روسیه را نقض کرده اند در کریمه بازداشت شده اند.

 

آکسنوف گفت: افرادی که مجروح شده اند، در منطقه کرچ تحت درمان هستند.

 

برخی منابع اعلام کرده اند که احتمال دارد، دادگاه این افراد ۲۷ نوامبر در کریمه برگزار شود.

 

هواپیمای جاسوسی آمریکا وارد دریای سیاه شد

«رااویِیشن» (Ruaviation) به نقل از وبگاه ارتش اوکراین اعلام کرد که به دنبال تنش های اخیر میان مسکو و کی‌یف، یک فروند بوئینگ جاسوسی «آر سی-۱۳۵وی» (RC-۱۳۵V) آمریکا وارد منطقه مذکور در دریای سیاه شده است.

 

بر اساس گزارش این رسانه، این بوئینگ جاسوسی پایگاه دریایی آمریکا درخلیج «سودا» (Souda) را در ساعت ۰۵:۵۰ بامداد به وقت گرینویچ تَرک کرد و عازم شرق شد.

 

این در حالیست که ایتارتاس ساعاتی پیش اعلام کرد که وزارت دفاع اوکراین نیروهای مسلح این کشور هشدار آماده‌ باش جنگی دریافت کرده است.

 

در بیانیه‌ ای که به همین منظور صادر شد، می‌خوانیم: در پیروی از تصمیم شورای دفاع و امنیت ملی مبنی بر اعمال قانون جنگی، ریاست ستاد کل ارتش و فرمانده نیروهای مسلح حکم داد تا نیروهای مسلح اوکراین در حالت هشدار کامل جنگی قرار بگیرند.

 

گفتنی است به دلیل درگیری که در خلیج «کرچ» بین نیروهای روس و کشتی‌های اوکراینی روی داد؛ «الکساندر تورچینف» دبیر شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین با حمایت نهاد ریاست جمهوری، خواستار اعمال قانون جنگی در یک بازه زمانی ۶۰ روزه شد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------