سخنگوی دولت فرانسه: پخش تصاویر زد و خورد در شانزه‌لیزه به وجهه فرانسه لطمه می‌زند



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات در فرانسه

مقام‌های ارشد فرانسه نسبت به پخش تصاویر خشونت آمیز در خیابان‌های معروف پایتخت این کشور واکنش نشان داده و گفتند که نباید این حادثه را دست‌کم گرفت.

به گزارش فارس، سخنگوی دولت فرانسه در سخنانی گفت که نمایش تصاویر درگیری در خیابان‌های معروف پاریس به وجهه فرانسه لطمه می‌زند.

 

 به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «بنجامین گریوو» سخنگوی دولت فرانسه  در نشست خبری در این زمینه گفت: «نباید تاثیر تصاویر خیابان شانزه لیزه آمیخته با صحنه‌های نبرد که توسط رسانه‌ها در فرانسه و خارج از کشور پخش شد را کم ارزیابی کنیم.»

 

 وی افزود: «پشت این خشم به وضوح مساله‌ای عمیق‌تر است و ما باید پاسخ دهیم، زیرا این خشم و اضطراب‌ها مدت‌هاست که وجود دارد.»

 

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز روز دوشنبه به کابینه خود هشدار داد اعتراض‌های خشونت آمیز علیه افزایش مالیات بر سوخت در فرانسه خارجی‌ها را دلسرد و دولت او را وادار به واکنش نشان دادن کرد.  

 

تظاهرات‌ اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر (۲۶ آبان ) آغاز شد و رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض‌ها در این کشور بودند.

 

مخالفان که جلیقه زردها نام گرفتند به اعمال مالیات بر سوخت‌های فسیلی که توسط دولت ماکرون در سال 2017  ارائه شد، معترض هستند.

 

تصاویر منتشرشده از تظاهرات، شانزه لیزه و خیابان‌های اطراف را به «میدان نبرد» میان نیروهای پلیس و تظاهرات‌کنندگان مبدل کرد.

 

این در حالی است که امانوئل ماکرون از نیروهای پلیس به دلیل «شجاعت و حرفه‌ای‌گری» آنها برای مواجهه با تظاهرات‌کنندگان و بازگرداندن آرامش نسبی به پاریس قدردانی کرد. 

 

ماکرون در توئیتی نوشت: «شرم بر کسانی که به نیروهای پلیس حمله کردند. در فرانسه خشونت جایی ندارد».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------