آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کری: به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 فکر می‌کنم



اخبار,اخبار بین الملل,جان کری

«جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا و نامزد ناکام دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2004 این کشور گفته که احتمال رقابت او در انتخابات ریاست جمهوری 2020 وجود دارد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری «باراک اوباما» در جریان یک نشست در دانشگاه «هاروارد» گفت که احتمال حضور در رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را رد نمی‌کند و به آن فکر می‌کند.

 

بنا بر گزارش «پالیتیکو»، «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا در جریان نشست روز سه شنبه «مجمع جان اف کندی» در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور، احتمال رقابتش در این مبارزات را منتفی ندانست.

 

این مقام ارشد دولت سابق آمریکا در پاسخ به این سوال در نشستی به میزبانی دانشگاه هاروارد با لبخند گفت: «دارم به این فکر می‌کنم که چطور به سرعت بتوانم خودم را از دست از این سوال خلاص کنم».

 

کری که چهار سال وزیر خارجه بوده، با لحنی دیپلماتیک گفت: «من هیچ چیزی را از روی میز برنمی‌دارم، البته من به بسیاری از ایالت‌ها سفر نداشته‌ام تا مقدمات (برای حضور در رقابت انتخاباتی) داشته باشم و هیچ کاری در این باره نکرده‌ام».

 

وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به احتمال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: «آیا من به این موضوع فکر می‌کنم؟ بله، به این موضوع فکر می‌کنم».

 

او پیشتر در یک مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» اظهارات مشابهی درباره احتمال نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کرده بود و این اظهارات واکنش «دونالد ترامپ» را هم به دنبال داشت.

 

کری ۷۴ ساله، سابقه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دارد و در انتخابات سال ۲۰۰۴ توانست به عنوان نامزد دموکرات به رقابت برای ریاست جمهوری بپردازد، اما «جورج بوش» او را شکست داد.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دو ماه قبل بود که به دنبال گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره نامزدی احتمالی جان کری در انتخابات ریاست جمهوری آتی در توئیتر خود با لحنی تسخرآمیز به این موضوع واکنش نشان داد.

 

او که بارها در رد مواضع جان کری به ویژه سیاست خارجی او را «ضعیف‌» و «احمق» خوانده، درباره احتمال رقابت آنها در انتخابات ۲۰۲۰ گفته بود که «من باید خیلی خوشحال باشم» چراکه، شکست کری در انتخابات کاری «بسیار راحت» خواهد بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------