آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

جاسوسان استرالیا درخارج از این کشور مجوز شلیک می گیرند



اخبار,اخبار بین المل

منابع خبری گزارش دادند استرالیا لایحه اصلاح قانونی را به پارلمان این کشور ارائه کرد که براساس آن جاسوسان این کشور می توانند در خارج از استرالیا درعملیات جاسوسی خود از اسلحه علیه هر تهدید نقض کننده دریافت اطلاعات و یا ماموریت آنها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا از رسانه های آسیایی، دولت استرالیا لایحه ای را به پارلمان این کشور ارائه کرده است که براساس آن جاسوسان استرالیایی می توانند از اسلحه مرگبار علیه هر فردی که عملیات دریافت اطلاعات آنها را نقض کنند، استفاده نمایند.

 

این قانون جنجالی در صورت تصویب در پارلمان این کشور به جاسوسان استرالیایی قدرت و خودمختاری بیشتری در خارج از این کشور می دهد.

 

قانون فعلی استرالیا به این ماموران صرفا اجازه می دهد که در خارج از کشور درحمایت از خود یا سایر مامورانی که برای کانبرا کار می کنند از اسلحه استفاده کنند.

 

'ماریس پین' وزیر امورخارجه استرالیا روز گذشته در پارلمان این کشور در توضیح قانون اصلاحی گفت: تغییرات ایجاد شده در قانون کنونی به این معنی است که افسران اطلاعاتی وابسته به دولت در خارج از این کشور قادر به محافظت در سطح بیشتری را از خود می دهد و اگر جاسوسان با خطری در یک عملیات روبه رو شوند می توانند از اسلحه استفاده کنند.

 

وزیر امور خارجه استرالیا با شرح افزایش اختیارات جاسوسان این کشور در خارج از استرالیا افزود: به طور مثال قانون اصلاحی اجازه می دهد تا عوامل سرویس اطلاعاتی استرالیا (ASIS) برای حفاظت از گروگان ها، در ماموریت های خارج از کشور از شلیک گلوله استفاده کنند.

 

پین دردفاع از این لایحه پیشنهادی دولت گفت: تصویب این لایحه ضروری است زیرا خطرات علیه جاسوسان استرالیایی وابسته به ASIS در خارج از این کشور افزایش یافته است.

 

وی اظهار داشت: افسران ASIS استرالیا اغلب در مکان های خطرناک تحت شرایط جنگی، برای محافظت از استرالیا و منافع ما کار می کنند.

 

شبکه ای بی سی استرالیا گزارش داد: استرالیا یک متحد آمریکاست که نیروهایش را به افغانستان و عراق اعزام کرد و نیروهای این کشور هشدار های متعددی در مورد حملات شبه نظامیان به خانه ها و یا سفارتخانه های این کشور دریافت کردند.

شبکه ای بی سی استرالیا در گفت وگو با یک منبع آگاه که نام وی را منتشر نکرد، گفت که ماموران جاسوس استرالیا درخارج از این کشور تحت قانون اصلاحی جدید همانند دیگر جاسوسان کشورهای غربی در خارج از قدرت های مشابهی برای فعالیت های خود برخوردار می شوند.

 

سازمان جاسوسان استرالیا در خارج از این کشور ASIS در سال 1952 تأسیس شد، اما فعالیت آن تا سال 1977 رسما تایید نشده بود. این سازمان یکی از 6 سازمان اطلاعاتی استرالیا محسوب می شود.

 

دولت استرالیا در سال 1985، ماموران ASIS را از حمل اسلحه ممنوع کرد، اما این تصمیم در سال 2004 توسط نخست وزیر وقت این کشور'هوارد' لغو شد.

 

فعالیت نیروهای جاسوس ASIS استرالیا در افغانستان در سال 2014 پس از درگیری یکی از افسران ارتش این کشور با یک جاسوس این سازمان که منجر به شلیک به سوی یکدیگر شده بود، رسانه ای شد.

 

استرالیا به عنوان متحد ایالات متحده آمریکا طی 17 سال گذشته در جنگ و تجاوز نظامی علیه افغانستان حضور داشته است. 

 

رسانه های آسیایی پیشتر نتایج تحقیقاتی راکه توسط 'سامانتا کرامپوئتز' مشاور امنیت دفاعی استرالیا Samantha Crompvoets انجام شده، منتشر ساختند که براساس آن، نیروهای ویژه نظامی استرالیا درافغانستان متهم به ارتکاب جنایات جنگی شده اند.

 

در این تحقیق براساس برخی اطلاعات طبقه بندی شده ای که بخشی از آن آشکار شده موارد بدرفتاری ناشی از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکی، خشونت های داخلی و اعمال خشونت های غیرقانونی در عملیات نظامی توسط نظامیان استرالیایی در افغانستان مورد تاکید قرار گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------