وزارت خارجه آرژانتین: بن سلمان از مصونیت برخوردار است



اخبار,اخبار بین الملل,محمد بن سلمان

وزارت خارجه آرژانتین اعلام کرد که ولیعهد این کشور به عنوان نماینده یکی از کشورهای عضو گروه ۲۰، در آرژانتین از مصونیت برخوردار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دنیل رایموندی، معاون وزیر خارجه آرژانتین اظهار کرد: پیشتر تاکید کردیم که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در اینجا نماینده کشوری برخوردار از حاکمیت و عضو گروه بین‌المللی 20 بوده و به این ترتیب از مصونیت قضایی برخوردار است.

 

رایموندی در ادامه اعلام کرد که رئیس جمهور آرژانتین در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار دوجانبه با بن سلمان ندارد.

 

این اظهارات در پی انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها از ادقام دادستانی آرژانتین برای بررسی پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی و نیز عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن مطرح شده است.

 

بن سلمان برای حضور در نشست گروه بین‌المللی 20 در بوینس آیرس که از ۳۰ نوامبر تا یکم دسامبر برگزار می‌شود، به نمایندگی از کشورش حضور می‌یابد. او در این راستا عصر روز چهارشنبه وارد آرژانتین شد.

 

دیده‌بان حقوق‌بشر پیشتر از مسئولان آرژانتین خواسته بود بن سلمان را در صورت سفر به این کشور بازداشت کنند.

 

رسانه‌های آرژانتینی به نقل از برخی منابع قضایی اعلام کردند، اینکه مسئولان این کشور رسیدگی به پرونده بن سلمان را پی‌گیری کنند، غیر ممکن است.

 

اما دیدبان حقوق بشر کمی بعد اعلام کرد که دستگاه قضایی آرژانتین کار بررسی شکایتی درباره نقش بن سلمان در جنایات جنگی در یمن و شکنجه‌های انجام شده توسط مسئولان عربستانی را آغاز کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------