عمران خان: احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام وجود دارد



اخبار,اخبار بین الملل,مقامات پاکستانی

نخست وزیر پاکستان در دیدار جمعی از مجریان تلویزیونی این کشور گفت که احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، «عمران خان» با تشریح روند فعالیت دولت خود در 100 روز نخست فعالیت، گفت: دولت جدید از تغییر سیاست‌های خود به نفع کشور واهمه‌ای ندارد و ممکن است مجبور باشیم انتخابات قبل از موعد برگزار کنیم.

 

وی با بیان هماهنگی کامل سیاست های دولت خود با ارتش این کشور، گفت:طی مدت کوتاهی که از عمر دولت جدید پاکستان می‌گذرد، حمایت ارتش از دولت نیز در همه جوانب مثال زدنی بوده است.

 

عمران خان در این دیدار در خصوص التهابات اخیر در بازار ارز پاکستان نیز گفت که خبر کاهش ارزش برابری روپیه با دلار را از تلویزیون متوجه شده است و توقع داشت که بانک مرکزی پیش از انجام این اقدام، با مشورت می کرد.

 

نخست وزیر پاکستان در خصوص حل مشکلات ارزی کشور در سریع ترین زمان ممکن خبر داد.

 

نخست وزیر پاکستان همچنین با بیان اقدامات دولت خود در خصوص سرمایه گذاری در این کشور گفت:طی این مدت، شرکت های قدرتمندی نظیر اکسون موبیل و پپسی کولا با میزان سرمایه گذاری بالا برای ورود به بازار این کشور اعلام علاقه مندی کرده اند.

 

وی اضافه کرد:دولت چین با ایجاد مناطق صادراتی، نسبت به جذب سرمایه گذاری مولد اقدام کرد و دولت تحریک انصاف پاکستان نیز همین مدل اقتصادی را در این کشور اجرا می کند.

 

این سخنان نخست وزیر پاکستان در حالی عنوان می شود که سخن بر سر عملکرد 100 روزه دولت جدید به موضوع گرم محافل خبری، احزاب مخالف و موافق و رسانه های این کشور تبدیل شده است.

 

«آصف علی زرداری» دراجتماعی در شهر «صدیق آباد»، از شیوه مدیریتی دولت جدید پاکستان انتقاد کرد و گفت که «عمران خان» نمی تواند اقتصاد را مدیریت کند و حتی قادر نیست که وعده های دروغین خود را محقق کند.

 

وی از شیوه حکومت حزب تحریک انصاف در دولت جدید این کشور و مدیران به تعبیر خود بی تجربه آن انتقاد کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد حکومت عمران خان دوام چندانی نداشته باشد و احتمالا به زودی شاهد سقوط حکومت او هستیم.

 

رئیس جمهوری پیشین پاکستان همچنین با انتقاد از شیوه مدیریت بحران در دولت جدید پاکستان، گفت که در دولت حزب مردم (PPP) زبان هیچ مخالفی بسته نمی شد و مخالفان به زندان نمی افتادند.

 

عضو مجلس ملی پاکستان به نقد وعده نخست وزیر این کشور در خصوص تشکیل ایالت جدید «پنجاب جنوبی» پرداخت و توضیح داد: حزب تحریک انصاف (PTI) وعده و شعار حزب مردم (PPP) را در این خصوص به سرقت برد و اکنون شجاعت انجام این وعده را نیز ندارد.

 

زرداری همچنین با وعده اینکه به زودی حزبش به قدرت باز می گردد، افزود: ایالت هایی که در آن، گاز و نفت و آب استحصال می شود، حق امتیاز دریافت می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------